Hugendubel.de - Das Lesen ist schön

Warenkorb

€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei

The Collaboration Challenge: How Nonprofits and Businesses Succeed Through Strategic Alliances

von Austin
How Nonprofits and Businesses Succeed Through Strategic Alliances. 'Drucker Foundation Future Series'. 1.…
Buch (gebunden)
Ihr 15% Rabatt bei Hugendubel.de
 
Schnell 15% Rabatt sichern: Gutscheincode: SANTA15
James Austin, erfolgreicher Professor an der Harvard Business School, erläutert in diesem Band, wie Unternehmen ihr Grundgeschäft verbessern können, indem sie mit gemeinnützigen Organisationen zusammenarbeiten. Er beschreibt diese... weiterlesen
Buch

33,99*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei Wochen
The Collaboration Challenge: How Nonprofits and Businesses Succeed Through Strategic Alliances als Buch
Produktdetails
Titel: The Collaboration Challenge: How Nonprofits and Businesses Succeed Through Strategic Alliances
Autor/en: Austin

ISBN: 0787952206
EAN: 9780787952204
How Nonprofits and Businesses Succeed Through Strategic Alliances.
'Drucker Foundation Future Series'.
1. Auflage.
Sprache: Englisch.
JOSSEY BASS

13. März 2000 - gebunden - 203 Seiten

Beschreibung

James Austin, erfolgreicher Professor an der Harvard Business School, erläutert in diesem Band, wie Unternehmen ihr Grundgeschäft verbessern können, indem sie mit gemeinnützigen Organisationen zusammenarbeiten. Er beschreibt diese Zusammenarbeit als eine Art Symbiose, von der beide Seiten profitieren. Im 21. Jahrhundert ist der Konkurrenzkampf besonders hart, und sowohl Wirtschaftsunternehmen als auch gemeinnützige Organisationen kämpfen ums Überleben. Dieser praktische Leitfaden enthält detaillierte Ratschläge und Tipps, wie Unternehmen und gemeinnützige Organisationen den geeigneten Partner für die Zusammenarbeit finden, wie sie die Zusammenarbeit vertraglich regeln und wie beide Seiten mit dieser Partnerschaft den gewünschten Erfolg erzielen. Dieses Buch entstand mit Unterstützung der Drucker Foundation.

Inhaltsverzeichnis

1. The Strategic Benefits of Alliances
2. Understanding Strategic Collaboration
3. Making the Connection
4. Ensuring Strategic Fit
5. Generating Value
6. Managing the Relationship
7. Collaboration Drivers and Enablers: Jumpstart and Amercian Eagle Outfitters
8. Guidelines for Collaborating Successfully

Portrait

JAMES E. AUSTIN is the John G. McLean Professor of Business Administration and Chair of the Harvard Business School Initiative onSocial Enterprise.

Pressestimmen

"Austin has uncovered the common elements and key strategies that make for effective collaborations.... He gained unprecedented access to the decision makers who instituted and managed these alliances and who provide firsthand accounts of their successes, trials, and lessons learned.... In "The Collaboration Challenge," he illuminates these key lessons for all leaders, and makes it possible for each of us to meet the collaboration challenge."--Frances Hesselbein, chairman of the board of governors, The Drucker Foundation, and John C. Whitehead, founder, The John C. Whitehead Fund for Not-for-Profit Management, Harvard Business School"Austin has performed a valuable service for nonprofit organizations and their corporate partners by illuminating the dynamics of successful relationships. His useful book deserves to be widely read by leaders in both sectors concerned about increasing the effectiveness of their social action agenda."--Rosabeth Moss Kanter, Harvard Business School, author of World Class and Rosabeth Moss Kanter on the Frontiers of Management"The entire nonprofit sector has been searching for the expertise and tools this book provides. Nothing else like it exists."--Bill Shore, executive director of Share-Our-Strength and author of "The Cathedral Within" and "Revolution of the Heart""It's hard to imagine managers crafting a leading partnership and not applying all this book has to offer. It does a fantastic job in offering leaders crisp principles to be applied in navigating the landscape of collaborations."--Ken Freitas, vice president of social enterprise, Timberland Company"Superbly provides a framework of order and understanding. I wish I had had this book to share with staff and board members during my tenure at Outward Bound. It will accelerate the coming together of the sectors."--Allen Grossman, Bloomberg Senior Lecturer in Philanthropy, Harvard University, and former CEO of Outward Bound"The book provides wonderful case studies,
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** im Vergleich zum dargestellten Vergleichspreis.