Hugendubel.de - Das Lesen ist schön

Warenkorb

€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei

Successful Management by Motivation

Balancing Intrinsic and Extrinsic Incentives. 'Organization and Management Innovation'. Auflage 2002. Book.…
Buch (gebunden)
Motivated people are crucial to create a sustainable competitive advantage for your company. Successful Management by Motivation shows that in a knowledge-based society, this goal cannot be achieved by extrinsic motivations alone. Pay for performance... weiterlesen
Buch

117,49*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei bis drei Werktagen
Successful Management by Motivation als Buch
Produktdetails
Titel: Successful Management by Motivation
Autor/en: Bruno S. Frey, Margit Osterloh

ISBN: 3540424016
EAN: 9783540424017
Balancing Intrinsic and Extrinsic Incentives.
'Organization and Management Innovation'.
Auflage 2002.
Book.
Sprache: Englisch.
Herausgegeben von Bruno S. Frey, Margit Osterloh
Springer Berlin Heidelberg

2. Oktober 2001 - gebunden - 324 Seiten

Beschreibung

Motivated people are crucial to create a sustainable competitive advantage for your company. Successful Management by Motivation shows that in a knowledge-based society, this goal cannot be achieved by extrinsic motivations alone. Pay for performance often even hurts because it crowds out intrinsic motivations like work morale. To succeed, companies have to find ways of fostering and sustaining intrinsic motivation. With the help of indepth case studies, representative surveys, and analyses based on a large number of firms and employees, this joint work of business researchers and economists identifies the various aspects of motivation in companies and shows how the right combination of intrinsic and extrinsic motivation can be achieved.

Inhaltsverzeichnis

I. Motivation -A Dual-Edged Factor of Production.- II. Motivation and Knowledge as Strategic Resources.- III. How Does Pay Influence Motivation?.- IV. Stock Options for Top Managers - The Possibilities and Limitations of a Motivational Tool.- V. Pay for Performance: Motivation and Selection Effects.- VI. Motivation and Organizational Forms.- VII. Fairness as a Motivator.- VIII. Management of the Unwritten - How You Can Improve Employment Relationships Through Participation and Communication.- IX. Managing Motivation in the Banking Industry: The ING Barings Case Study.- X. Managing Motivation in Software Development - A Case Study at SAP AG.- XI. Managing Motivation to Achieve a Sustainable Competitive Advantage.- Authors.- References.

Kunden, die diesen Artikel gekauft haben, kauften auch

Tragen Sie Ihre E-Mail- Adresse ein, und bleiben Sie kostenlos informiert:
Unser Körper
Buch (gebunden)
von Daniel E. Lie…
Der Untertan
Hörbuch
von Heinrich Mann
Art of Tinkering
Buch (gebunden)
von Karen Wilknso…
Schmerzen bei Kindern und Jugendlichen
Buch (gebunden)
von Annelie Burk,…

Diese Artikel könnten Sie auch interessieren

SPQR
Buch (gebunden)
von Mary Beard
Betriebswirtschaftslehre für Chemiker
Buch (kartoniert)
von Gunter Festel…
Die ganze Welt des Wissens 1
Hörbuch
von Reinhard Schl…
Salat Samurai
Buch (gebunden)
von Terry Hope Ro…
Vegan in Topform - Das Fitnessbuch
Buch (kartoniert)
von Brendan Brazi…
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** im Vergleich zum dargestellten Vergleichspreis.