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From Worst to First

Behind the Scenes of Continental's Remarkable Comeback. 1. Auflage. black & white illustrations. Sprache:…
Buch (kartoniert)
1994 rangierte Continental Airlines allgemein als schlechteste Airline und stand kurz vor dem Konkurs - das dritte Mal in nur 10 Jahren. Nur wenige Monate nach seinem Amtsantritt als CEO hatte Gordon Bethune einen enormen Erfolg zu verzeichnen: Nie z... weiterlesen
Buch

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Produktdetails
Titel: From Worst to First
Autor/en: Gordon Bethune

ISBN: 0471356522
EAN: 9780471356523
Behind the Scenes of Continental's Remarkable Comeback.
1. Auflage.
black & white illustrations.
Sprache: Englisch.
John Wiley and Sons Ltd

16. August 1999 - kartoniert - 304 Seiten

Beschreibung

1994 rangierte Continental Airlines allgemein als schlechteste Airline und stand kurz vor dem Konkurs - das dritte Mal in nur 10 Jahren. Nur wenige Monate nach seinem Amtsantritt als CEO hatte Gordon Bethune einen enormen Erfolg zu verzeichnen: Nie zuvor war die Arbeitsmoral besser, und das Unternehmen war auf dem besten Weg zu rekordverdächtigen Umsätzen und Gewinnen. In diesem Buch erzählt Bethune, wie er und sein Team das wohl dramatischste Comeback in der Unternehmensgeschichte in die Wege geleitet haben. Er zeigt, wie Manager mit gesundem Menschenverstand und dem Mut, Gewinndenken einmal beiseite zu lassen, selbst die verbittertsten Angestellten wieder motivieren und zu neuen Qualitätsmaßstäben anspornen können. Ein lehrreiches Buch, das für Manager in allen Branchen wertvolle und nützliche Lektionen bereit hält. (09/99)

Inhaltsverzeichnis

HOW WE CLIMBED FROM WORST TO FIRST.
Is This Any Way to Run an Airline?
The Last Suppers, or Whose Problem Is It?
Fly to Win, or You Can Make a Pizza So Cheap Nobody Wants to Eat It.
Fund the Future, or If There Ain't No Funds, There Ain't Gonna Be No Future.
Make Reliability a Reality, or It's Time to Act Like a Real Airline.
Working Together, or Which Part of This Watch Don't You Think We Need?
Success Has No Autopilot.
A FLIGHT PLAN FOR SUCCESS.
How the Sickest Patients Need the Best Doctors, and Concerning Tapeworms.
Nobody Loses When the Whole Team Wins.
Keeping the Lines of Communication Open.
Predictability, or the Value of a Zippo.
What Gets Measured Gets Managed.
Crop Duster's Son.
Why You Just Read This Book.
Acknowledgments.
Index.

Portrait

Gordon Bethune is Chairman and CEO of Continental Airlines. Prior to joining Continental, he was vice president and general manager of customer service at Boeing. Bethune was also a senior operations executive at Braniff Airways, Western, and Piedmont Airlines. Scott Huler is a professional journalist. He has been published in the New York Times, Washington Post, Los Angeles Times, and other leading North American newspapers and magazines.

Pressestimmen

In his new book FROM WORST TO FIRST, Continental Airlines CEO Gordon Bethune tells how he led Continental's transformation into an award-winning carrier after years as an unprofitable airline that angered employees and customers.-USA Today "Some of Bethune's prescriptions are refreshingly straightforward... Bethune includes some fresh examples of his plain-spoken management style."-Business Week
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