Hugendubel.de - Das Lesen ist schön

Warenkorb

€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei

Beyond Spin: The Power of Strategic Corporate Journalism

Sprache: Englisch.
Taschenbuch
Dieses Buch demonstriert anhand der fesselnden Geschichte von Silicon Graphics (SGI), wie ein Unternehmen mit dem neuen "Corporate Journalism" plötzliche PR Schocks überwinden kann und dabei offen, flexibel und innovativ bleibt. Die gleichz... weiterlesen
Taschenbuch

30,99*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei Wochen
Beyond Spin: The Power of Strategic Corporate Journalism als Taschenbuch
Produktdetails
Titel: Beyond Spin: The Power of Strategic Corporate Journalism
Autor/en: Drew Banks, Markos Kounalakis, Kim Daus

ISBN: 0787945501
EAN: 9780787945503
Sprache: Englisch.
JOSSEY BASS

Oktober 1999 - kartoniert - 256 Seiten

Beschreibung

Dieses Buch demonstriert anhand der fesselnden Geschichte von Silicon Graphics (SGI), wie ein Unternehmen mit dem neuen "Corporate Journalism" plötzliche PR Schocks überwinden kann und dabei offen, flexibel und innovativ bleibt. Die gleichzeitige Bekanntgabe der ersten Quartalsverluste und der Ausscheidungsabsicht des visionären SGI-Gründers und CEOs stürzte dieses äußerst erfolgreiche Computerunternehmen in eine tiefe Krise. Doch SGI meisterte diese Krise und schaffte es, die Arbeitsmoral und Motivation seiner Mitarbeiter aufrechtzuerhalten. Aber wie? "Beyond Spin" beschreibt das innerbetriebliche Kommunikationssystem, die Strategie und Philosophie, mit deren Hilfe das Unternehmen die Krise überwunden hat. SGI und auch andere Unternehmen wie z.B. Boeing und Charles Schwab nutzen Intranets, Voicemail und traditionelle Infoblätter, um ihre Mitarbeiter umfassend und umgehend über Neuerungen im Unternehmen zu informieren. Dieses Buch zeigt Ihnen, wie Sie effektive innerbetriebliche Kommunikationssysteme aufbauen, die sich an den Prinzipien des professionellen Journalismus orientieren.

Inhaltsverzeichnis

Foreword Preface: The Power of Strategic Corporate Jounalism Prelude: "Headless Body in Topless Boardroom!"

1. THE NEW WORLD Taylorism Macro Sociotechnological Factors Summary

2. COMMUNICATIONS UNPLUGGED Aligned Communications Elements of an Effective Organizational Communication Strategy Considering the Organizational Landscape Summary

3. JOURNALISM IN THE REAL WORLD Why Journalism? Get It First--But Get It Right Openness and a Free Press Weighing News Value Intrinsic Credibility Challenges Corporations Resemble Socity

4. STRATEGIC CORPORATE JOURNALISM Timeliness Accuracy Free Press Weighing News Value The New Corporation Strategic Corporate Journalism

5. CORPORATE JOUNALISM IN ACTION Brief History Examples of Corporate Journalism Progress--and Room to Grow

6. CORPORATE JOURNALISM: A CASE STUDY Stages in the History of SGI (formerly Silicon Graphics) Endnotes: Worldwide Employee Communications FAQ

7. FUTURE WORLD Macro Sociotechnological Trends The Knowledge Economy Communications Trends Legal Trends Societal Journalism and Strategic Corporate Journalism Some Closing Thoughts

Appendix 1: A Guide to Corporate Journalism Appendix 2. Glossary

References The Authors Acknowledgements Index

Portrait

MARKOS KOUNALAKIS, a veteran print and network broadcast journalist, has covered wars and revolutions, both civil and technological, and written for Newsweek, the Wall Street Journal, and the Los Angeles Times. He is the author of Defying Gravity: The Making of Newton (1993) and lives in San Francisco. email: NewsScribe@aol.com DREW BANKS, SGI's director of employee communications and integrated performance support, has blAnded his engineering, arts, and business background to architect technology solutions that enable human potential. Drew speaks regularly at professional forums on various intranet-related topics. He lives in San Francisco. email: dbanks@alum.mit.edu KIM DAUS, a former newspaper and magazine publisher, manages worldwide intranet operations and communications strategies at SGI, including Junction, the company's intranet portal site. She speaks internationally on topics such as communication strategies, intranet development, and knowledge management. She lives in Sausalito, California.

Pressestimmen

"This book shows how to do 'corporate journalism' with sensitivity, realism and humor. It delivers a tone of practical hope, including specific actions you can take right now to make your company a better place and a better space." --Robert Johansen, president, Institute for the Future"Finally, a precise step-by-step guide for America's flacks that explains how to do business better--and surprise--by telling the truth. This timely book should be on every CEO's desk and in every corporate PR department." --Peter Laufer, author and producer, Omnipoint Business Minute radio feature, and former German correspondent for Public Radio International's (PRI) Marketplace"Beyond Spin shatters long held and traditional views about how a successful company communicates with its employees. It defines, with real examples, how a company's communication organization can either dramatically undermine or bolster its success." --Tamar Elkeles, vice president, Learning and Communications, Qualcomm

Kunden, die diesen Artikel gekauft haben, kauften auch

Tragen Sie Ihre E-Mail- Adresse ein, und bleiben Sie kostenlos informiert:
Die Liebeserklärung
Buch (gebunden)
von Jean-Philippe…
The Art & Science of Competency Models
Buch (gebunden)
von Anntoinette D…
Value-Creating Growth: How to Lift Your Company to the Next Level of Performance
Buch (gebunden)
von Thomas L. III…
Paganinis Fluch
- 10% **
eBook
von Lars Kepler
Print-Ausgabe € 9,99

Mehr aus dieser Reihe

zurück
Conflict Management for Managers: Resolving Workplace, Client, and Policy Disputes
Taschenbuch
von Susan S. Raines
The Leader's Change Handbook: An Essential Guide to Setting Direction and Taking Action
Taschenbuch
The Third Shift: Managing Hard Choices in Our Careers, Homes, and Lives as Women
Taschenbuch
von Michele Bolton
Managing Facilitated Processes: A Guide for Consultants, Facilitators, Managers, Event Planners, and Educators
- 5% **
Taschenbuch
von Dorothy Strachan…
Bisher € 47,99
Rewarding Teams: Lessons from the Trenches
Taschenbuch
von Glenn M. Parker,…
vor

Diese Artikel könnten Sie auch interessieren

Harry Potter 1 und der Stein der Weisen
Buch (gebunden)
von Joanne K. Row…
Der Hundeflüsterer - Thriller
eBook
von B.C. Schiller
Ein Abenteuer in den Highlands
eBook
von Karin Lindber…
Bretonische Flut
- 13% **
eBook
von Jean-Luc Bann…
Print-Ausgabe € 14,99
Harry Potter 1 und der Stein der Weisen. Schmuckausgabe
Buch (gebunden)
von Joanne K. Row…
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** im Vergleich zum dargestellten Vergleichspreis.