Hugendubel.de - Das Lesen ist schön

Warenkorb

€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei

The Dynamics of Rules: Change in Written Organizational Codes

Sprache: Englisch.
Taschenbuch
"In developing an elegant and sophisticated theory of how and why organizational rules change, the authors have created an entirely new field of organizational research. I know of no other general theory on the rise, evolution, and demise of rules, a... weiterlesen
Taschenbuch

33,49*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei Wochen
The Dynamics of Rules: Change in Written Organizational Codes als Taschenbuch
Produktdetails
Titel: The Dynamics of Rules: Change in Written Organizational Codes
Autor/en: James G. March, Martin Schulz, Zhou Xueguang

ISBN: 080473996X
EAN: 9780804739962
Sprache: Englisch.
STANFORD UNIV PR

August 2000 - kartoniert - 228 Seiten

Beschreibung

"In developing an elegant and sophisticated theory of how and why organizational rules change, the authors have created an entirely new field of organizational research. I know of no other general theory on the rise, evolution, and demise of rules, and I have never seen such a rich longitudinal dataset on rules." --Frank Dobbin, Princeton University
"This is an important book. . . . It outlines an emerging theory of the dynamics of organizational rules that enriches many other perspectives on the functioning of organizations. . . . Future discussions of institutionalization, organization-environment adaptation, organizational learning, organizational change, and the effect of contextual influences on individual behavior will benefit from consideraiton and inclusion of the themes presented here."--Personnel Psychology

Inhaltsverzeichnis

List of tables; List of figures; Introduction; 1. Rules in organizations; 2. Rules at Stanford; 3. Speculating about rule dynamics; 4. An event history approach; 5. Explaining patterns of rule birth; 6. Explaining patterns of rule change; 7. Regularities in rule dynamics; 8. Toward an understanding of rules; Notes; References; Index.

Portrait

James G. March is Professor Emeritus of Political Science, Sociology, Education, and International Management at Stanford University. Martin Schulz is Assistant Professor of Business Administration at the University of Washington. Xueguang Zhou is Associate Professor of Sociology at Duke University.

Kunden, die diesen Artikel gekauft haben, kauften auch

Tragen Sie Ihre E-Mail- Adresse ein, und bleiben Sie kostenlos informiert:
Gezeichnet
eBook
von Reinhard Klei…
Origin
- 17% **
eBook
von Dan Brown
Print-Ausgabe € 28,00
Die Perlenschwester
- 20% **
eBook
von Lucinda Riley
Print-Ausgabe € 19,99
Passagier 23
eBook
von Sebastian Fit…

Diese Artikel könnten Sie auch interessieren

Druidenseele
eBook
von Tina Tannwald
Wolkenschwäne
eBook
von Mila Brenner
Der kleine Lord
- 86% **
eBook
von Frances Hodgs…
Print-Ausgabe € 7,50
Zweiseelenkind
eBook
von Tina Tannwald
Im Schatten der Lady Cumberland
eBook
von Nina Hutzfeld…
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** im Vergleich zum dargestellten Vergleichspreis.