Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Marketing Tourism Products als Buch
PORTO-
FREI

Marketing Tourism Products

Sprache: Englisch.
Buch (kartoniert)
Ihr 12%-Rabatt auf alle Spielwaren, Hörbücher, Filme, Musik u.v.m
 
12% Rabatt sichern mit Gutscheincode: SONNE12
 
Explains the role of marketing within tourism management and the related areas of leisure and hospitality management. Written specifically for students and future managers in these industries, this book presents material in a concise way which stress … weiterlesen
Buch

59,49*

inkl. MwSt.
Portofrei
vorbestellbar
Marketing Tourism Products als Buch

Produktdetails

Titel: Marketing Tourism Products
Autor/en: A. V. Seaton, M. M. Bennett

ISBN: 1861523025
EAN: 9781861523020
Sprache: Englisch.
INTL THOMSON BUSINESS PR

März 2010 - kartoniert - 562 Seiten

Beschreibung

Explains the role of marketing within tourism management and the related areas of leisure and hospitality management. Written specifically for students and future managers in these industries, this book presents material in a concise way which stresses how the tourism product, in its many forms, differs from other kinds of product and service.

Inhaltsverzeichnis

PART 1: CONCEPTS 1 The marketing concept in tourism 2 The analysis of tourism demand: market segmentation 3 The analysis of tourism demand: tourism behavior 4 Marketing research in tourism 5 The marketing mix: the tourism product 6 The marketing mix: tourism pricing 7 The marketing mix: tourism distribution 8 The marketing mix: tourism promotion 9 Putting it all together: tourism marketing past and present PART 2: ISSUES 10 Tourism marketing in Eastern Europe 11 The EU leisure tourist market 12 The UK short holiday market 13 Business travel marketing l4 Destination marketing 15 Airline marketing 16 Marketing the small tourism business 17 Information technology and databases for tourism 18 Service, quality and tourism PART 3: CASES 19 Airline marketing: Northwest Airlines 20 Hotel marketing: marketing planning in the Canadian hotel industry 21 Travel agency marketing: Thomas Cook, UK 22 Tour operator marketing: Direct Holidays, UK 23 Destination marketing: Florida - the uses of research Index

Portrait

Tony Seaton is Director of the Scottish Tourism Research Unit, and lectures at the Scottish Hotel School, University of Strathclyde, UK. Marion Bennett is lecturer in tourism at the University of Surrey, UK.

Pressestimmen

PART 1: CONCEPTS 1 The marketing concept in tourism 2 The analysis of tourism demand: market segmentation 3 The analysis of tourism demand: tourism behavior 4 Marketing research in tourism 5 The marketing mix: the tourism product 6 The marketing mix: tourism pricing 7 The marketing mix: tourism distribution 8 The marketing mix: tourism promotion 9 Putting it all together: tourism marketing past and present PART 2: ISSUES 10 Tourism marketing in Eastern Europe 11 The EU leisure tourist market 12 The UK short holiday market 13 Business travel marketing l4 Destination marketing 15 Airline marketing 16 Marketing the small tourism business 17 Information technology and databases for tourism 18 Service, quality and tourism PART 3: CASES 19 Airline marketing: Northwest Airlines 20 Hotel marketing: marketing planning in the Canadian hotel industry 21 Travel agency marketing: Thomas Cook, UK 22 Tour operator marketing: Direct Holidays, UK 23 Destination marketing: Florida - the uses of research Index
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.