Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Attribution Theory in the Organizational Sciences als Buch
PORTO-
FREI

Attribution Theory in the Organizational Sciences

Theoretical and Empirical Contributions (HC). HC gerader Rücken kaschiert. Sprache: Englisch.
Buch (gebunden)
Aims to bridge the social science and educational literature related to mixed heritage identity development and schooling in diverse contexts. The common threads are: the flexible, yet situated nature of ethnic and racial identities among students; a … weiterlesen
Buch

85,49*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei bis drei Werktagen
Attribution Theory in the Organizational Sciences als Buch

Produktdetails

Titel: Attribution Theory in the Organizational Sciences

ISBN: 1593111266
EAN: 9781593111267
Theoretical and Empirical Contributions (HC).
HC gerader Rücken kaschiert.
Sprache: Englisch.
Herausgegeben von Mark Martinko
Information Age Publishing

5. September 2000 - gebunden - 324 Seiten

Beschreibung

Aims to bridge the social science and educational literature related to mixed heritage identity development and schooling in diverse contexts. The common threads are: the flexible, yet situated nature of ethnic and racial identities among students; and the importance of theorizing social contexts to identity, community, and belonging.

Inhaltsverzeichnis

Acknowledgments. Introduction, Kendra R. Wallace. Part I: Unmasking The Interface: Theoretical and Methodological Considerations in Multiracial and Multiethnic Identity Research. Tilting at Windmills: The Paradox and Promise of Researching Mixed Race, with Strategies for Scholars, Kristen A. Renn. Fluidity and Multiplicity in Mixed-Heritage Students' Racial/Ethnic Identifications: Implications for Research, Alejandra M. Lopez. Theorizing Cultural Processes in Multiethnic Identity Development, Kendra R. Wallace. Part II: Connecting Development and Practice: Implications for Teachers and Teacher Educators. Where Does the Multiracial/Multiethnic Student Fit?, Francis Wardle. Student Case 1: Alex Bell. Mixed-Heritage Asian Americans: "Hapa," "Doubles," or Culturally Enriched?, Susan Matoba Adler. Student Case 2: Missy Connor. Multiethnic Identity Development in Middle and High School Aged Students, William L. Greene. Student Case 3: Yvonne Garcia. Multiracial Adolescent Perception: The Role of Friendship in Identification and Identity Formation, Rosa Hernandez Sheets. Student Case 4: Prakash Moghadam. Biracial Identity and Social Context: A Qualitative Investigation, Andra M. Basu. The Role of the School in Supporting the Healthy Identity Development of Multiracial and Multiethnic Children, Francis Wardle. What Preservice Teachers Bring to the Classroom; How Sociocultural Experiences Shape Future Teachers of Diverse Learners, Pauline W. U. Chinn.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.