Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
The Strategic Tool for Evaluating Educational Returns als Buch
PORTO-
FREI

The Strategic Tool for Evaluating Educational Returns

Investigating the Value of Customised Executive Education with a Focus on Strategy Process Capability. 'Gabler…
Buch (kartoniert)
Ihr 13%-Rabatt auf alle Spielwaren, Hörbücher, Filme, Musik u.v.m
 
13% Rabatt sichern mit Gutscheincode: GIBMIR13
 
The recent years have seen a proliferation of corporate universities in organisations around the world. Thereby executive education has become a strategic function for many corporations. Business schools and consultants have benefited from the growin … weiterlesen
Buch

106,99*

inkl. MwSt.
Portofrei
Sofort lieferbar
The Strategic Tool for Evaluating Educational Returns als Buch

Produktdetails

Titel: The Strategic Tool for Evaluating Educational Returns
Autor/en: Axel Müller-Hofvenschiöld

ISBN: 3824482207
EAN: 9783824482207
Investigating the Value of Customised Executive Education with a Focus on Strategy Process Capability.
'Gabler Edition Wissenschaft'.
Softcover reprint of the original 1st ed. 2004.
Book.
Sprache: Englisch.
Deutscher Universitätsverlag

29. November 2004 - kartoniert - 360 Seiten

Beschreibung

The recent years have seen a proliferation of corporate universities in organisations around the world. Thereby executive education has become a strategic function for many corporations. Business schools and consultants have benefited from the growing demand for customised management development. With the growing investment in executive education companies today are asking for more substantial ways to evaluate the effects of management development programs. Axel Müller-Hofvenschiöld presents a new evaluation approach for executive education. His Strategic Tool for Evaluating Educational Returns (STEER) combines ideas from controlling and psychology in order to measure the added-value of face-to-face business school programs to an organisation. The author compares the effects of customised executive education programs in the framework of a corporate university with open programs on the market. A special focus is laid on the ability of "teaching strategy" to executives.

Inhaltsverzeichnis

Research: context, objectives, assumptions and structure

Theoretical frame

New evaluation approach: the Strategic Tool for Evaluating Educational Returns (STEER) - development, description, implementation and benefits

Application in the field

Results and conclusions

Portrait

:Dr. Axel Müller-Hofvenschiöld promovierte an der Ecole des Hautes Etudes Commerciales der Universität Lausanne, Schweiz. Seine Promotion wurde begleitet durch Prof. Dr. Ulrich Steger vom International Institute of Management Development (IMD) in Lausanne. Dr. Müller-Hofvenschiöld ist als Manager im Bereich International Procurement Services bei der DaimlerChrysler AG in Stuttgart tätig.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.