Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Getting Under the Skin als Buch
PORTO-
FREI

Getting Under the Skin

Body and Media Theory. 53 illus. ; 53 Illustrations, unspecified. Sprache: Englisch.
Buch (gebunden)
Ihr 10% Rabatt bei Hugendubel.de
 
10% Rabatt sichern mit Gutscheincode: XMAS10
 
Tracing the evolution of contemporary body discourse Getting Under the Skin analyzes the tension between a fragmented and holistic body concept in performance art, popular culture, new media arts, and architecture.

Dieses Buch ist auch verfügbar als:
Buch

35,99 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei Wochen
Getting Under the Skin als Buch

Produktdetails

Titel: Getting Under the Skin
Autor/en: Bernadette Wegenstein

ISBN: 0262232472
EAN: 9780262232470
Body and Media Theory.
53 illus. ; 53 Illustrations, unspecified.
Sprache: Englisch.
MIT Press Ltd

17. Februar 2006 - gebunden - 232 Seiten

Beschreibung

Tracing the evolution of contemporary body discourse Getting Under the Skin analyzes the tension between a fragmented and holistic body concept in performance art, popular culture, new media arts, and architecture.

Portrait

Bernadette Wegenstein is Research Professor in the Department of German and Romance Languages and Literatures at Johns Hopkins University, where she also directs the Center for Advanced Media Studies. The author of Getting Under the Skin: Body and Media Theory (MIT Press, 2006), she is also a documentary filmmaker.

Pressestimmen

" Getting Under the Skin breaks the impasse over embodiment and disembodiment haunting recent studies in new media through a brilliant critical engagement with the traditions of phenomenology, psychoanalysis, and corporeal feminism. Arguing that our notions and experiences of embodiment are enmeshed in a dialectical tension of fragmentation/holism framed by media, Wegenstein draws on various sources of popular culture to demonstrate that at the turn of the millennium, the body has turned into an "organ without a body" or, better, into an "organ instead of a body." Her timely reconceptualization of the body as the basis for media offers new direction for thinking about the body and human agency in an era of nanoscale fragmentation and rapidly blurring distinctions between hardware and life." Tim Lenoir , Kimberly Jenkins Chair for New Technologies in Society, Duke University " Getting Under the Skin is a major contribution to the debate over the relation of new media to the human body. Wegenstein argues convincingly against both the humanist defense of the body against the "abstractions" of mediated communication and against those who would "upload" their consciousness and leave their "meat" behind. Instead, she invents a third path that sees the body as always already mediated. With great theoretical subtlety she explores the dialectic of the body and media from the Surrealists and Situationists, installation art, and experimental body performances to new media artists and architects. Wegenstein sheds striking new light on the all-important question of the relation of humans to information machines." Mark Poster , University of California, Irvine

Mehr aus dieser Reihe

zurück
MATLAB for Brain and Cognitive Scientists
Buch (gebunden)
von Mike X. Cohen
Language in Our Brain
Buch (gebunden)
von Angela D. Friede…
True Enough
Buch (gebunden)
von Catherine Z. Elg…
Digital Apollo
Buch (kartoniert)
von David A. Mindell
Imposters
Buch (gebunden)
von Chris (Professor…
vor
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
Artikel mit dem Hinweis "Pünktlich zum Fest" werden an Lieferadressen innerhalb Deutschlands rechtzeitig zum 24.12.2018 geliefert.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.