Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Art of Interactive Design: A Euphonious and Illuminating Guide to Building Successful Software als Buch
PORTO-
FREI

Art of Interactive Design: A Euphonious and Illuminating Guide to Building Successful Software

Sprache: Englisch.
Buch (kartoniert)
An understanding of what makes things interactive is key to the successful creation of websites, computer games, and software. In The Art of Interactive Design, Chris Crawford explains what interactivity is, how it works, why it's important, and how … weiterlesen
Buch

30,00 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von ein bis zwei Wochen
Art of Interactive Design: A Euphonious and Illuminating Guide to Building Successful Software als Buch

Produktdetails

Titel: Art of Interactive Design: A Euphonious and Illuminating Guide to Building Successful Software
Autor/en: Chris Crawford

ISBN: 1886411840
EAN: 9781886411845
Sprache: Englisch.
NO STARCH PR

Dezember 2002 - kartoniert - 408 Seiten

Beschreibung

An understanding of what makes things interactive is key to the successful creation of websites, computer games, and software. In The Art of Interactive Design, Chris Crawford explains what interactivity is, how it works, why it's important, and how to design good software and websites that are truly interactive. Crawford's colloquial, conversational style makes it easy to grasp the fundamentals and the theoretical underpinnings of interactivity, as he discusses specific social and artistic issues.

Inhaltsverzeichnis

Part I: Fundamentals
1 What exactly IS interactivity?
2 Why bother with interactivity?
3 Speaking
4 Thinking
5 Listening
6 The Interactive Loop
7 Architectures
Part II: Design Advice
8 Guidelines
9 Anthropomorphization
10 Bloopers
11 Clocksetting
12 The Design Process
13 Advice for Specific Fields
14 Dedicated Devices
15 Why learn programming?
16 Soft Math
Part III: Theory
17 Process Intensity
18 Linkmeshes
19 Play
20 Abstraction
21 Indirection
22 Linguistics
23 Metaphor
24 Anticipation
Part IV: Social and Artistic Issues
25 A History of Interactivity
26 Control Versus Interactivity
27 The Two Cultures Problem
28 Interactive Storytelling
29 Subjunctivity
30 Futures

Portrait

Chris Crawford, a former game developer, is the author of the classic The Art of Computer Game Design (Osborne/McGraw-Hill). He is currently at work on Erasmatron, an interactive storytelling project.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
Artikel mit dem Hinweis "Pünktlich zum Fest" werden an Lieferadressen innerhalb Deutschlands rechtzeitig zum 24.12.2018 geliefert.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.