Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Bücher immer versandkostenfrei
Managing Organizational Responsiveness als Buch
PORTO-
FREI

Managing Organizational Responsiveness

Toward a Theory of Responsive Practice. 'DUV Wirtschaftswissenschaft'. Softcover reprint of the original 1st…
Buch (kartoniert)
Responsiveness - conceived of as an organization's ability to listen, understand and respond to demands put to it by its stakeholders - has become a crucial, yet underresearched concept in strategic change and organization development.
Claus Jacobs d … weiterlesen
Dieses Buch ist auch verfügbar als:
Buch

90,99*

inkl. MwSt.
Portofrei
Sofort lieferbar
Managing Organizational Responsiveness als Buch

Produktdetails

Titel: Managing Organizational Responsiveness
Autor/en: Claus Jacobs

ISBN: 3824407272
EAN: 9783824407279
Toward a Theory of Responsive Practice.
'DUV Wirtschaftswissenschaft'.
Softcover reprint of the original 1st ed. 2003.
Book.
Sprache: Englisch.
Deutscher Universitätsverlag

30. Oktober 2003 - kartoniert - 172 Seiten

Beschreibung

Responsiveness - conceived of as an organization's ability to listen, understand and respond to demands put to it by its stakeholders - has become a crucial, yet underresearched concept in strategic change and organization development.
Claus Jacobs develops a concept of enactive responsiveness that transcends the traditional stimulus-response metaphor by re-introducing the dialogical and relational dimensions of responsiveness. Based on an interpretive case study of a 12-month organizational change project in a health care organization, he conceptualizes responsiveness as a perceptive, reflective and adaptive capacity of an organization. Thus, this study contributes to the development of a theory and practice of 'organizational answerability'.

Inhaltsverzeichnis

1. Responsiveness in Organization and Management Theory.- 1.1. Responsiveness - An Issue Emerging from Practice.- 1.2. Responsive Aspects in Strategy.- 1.3. Responsive Aspects in Stakeholder Management.- 1.4. Responsive Aspects in Organizational Learning.- 1.5 Conclusion.- 2. Responsiveness and Communication.- 2.1. Communicative Action in Organizations.- 2.2. Conversations 'Make Sense'.- 2.3. Dialogue as a Reflective Mode of Conversation.- 2.4. Conclusion and Research Questions.- 3. Methodology.- 3.1. Epistemological Considerations.- 3.2. Characteristics of the Research Question.- 3.3. Interpretive Case Study.- 3.4. Participatory Mode of Inquiry.- 3.5. Research Design.- 3.6. Conclusion.- 4. The Learning Through Listening Project.- 4.1. The Omega foundation.- 4.2. Rationale and Design.- 4.3. The Story unfolds.- 4.4. Conclusion.- 5. Toward a Theory of Responsiveness in Organizations.- 5.1. Characteristics of Conversational Modes.- 5.2. Characteristics of Responsiveness.- 5.3. On the Relationship between Conversational Mode and Responsiveness.- 5.4. Conclusion and Propositions.- 6. Reflections on Responsiveness and Communication.- 6.1. The Dialogue Perspective.- 6.2. The Communicative Action Perspective.- 6.3. The Sensemaking Perspective.- 6.4. Conclusion.- 7. Implications and Conclusions.- 7.1. Theoretical Implications.- 7.2. Practical Implications.- 7.3 Implications for Further Research.- 7.4. Limitations.- 7.5. Toward a Theory of Organizational Answerability.- References.

Portrait

Dr. Claus Jacobs promovierte an der School of Business Studies der University of Dublin, Trinity College. Als Research Fellow in der Imagination Lab Foundation, Lausanne, forscht er im Bereich innovativer Strategie- und Organisationsentwicklung.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.