Hugendubel.de - Das Lesen ist schön

Warenkorb

€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Advertising to the American Woman: 1900-1999 als Buch
PORTO-
FREI

Advertising to the American Woman: 1900-1999

Sprache: Englisch.
Buch (gebunden)
Ihr 15% Rabatt bei Hugendubel.de
 
Schnell 15% Rabatt sichern: Gutscheincode: SANTA15
Whether they're students of advertising history or just reminiscing, readers will be entertained by Advertising to the American Woman. This is a lavishly illustrated survey of how the mass production of consumer goods, the development of the advertis... weiterlesen
Buch

47,49*

inkl. MwSt.
Portofrei
Vorbestellbar. Bestellen Sie diesen Artikel und wir melden uns bei Ihnen, wenn er lieferbar ist. (Selbstverständlich wird der Kaufpreis erst fällig, sobald wir den Artikel versenden.)
Advertising to the American Woman: 1900-1999 als Buch
Produktdetails
Titel: Advertising to the American Woman: 1900-1999
Autor/en: Daniel Delis Hill

ISBN: 0814208908
EAN: 9780814208908
Sprache: Englisch.
OHIO STATE UNIV PR

Februar 2002 - gebunden - 329 Seiten

Beschreibung

Whether they're students of advertising history or just reminiscing, readers will be entertained by Advertising to the American Woman. This is a lavishly illustrated survey of how the mass production of consumer goods, the development of the advertising industry, and the evolution of women's roles in society inextricably progressed through the twentieth century. The author focuses on the marketing perspective of the topic rather than on the consumer's point of view. Inevitably, a number of cultural themes run throughout the work, illustrating in an innovative way how women's roles in society have shifted during the past hundred years. Among the key issues explored is a peculiar dichotomy of American advertising that served as a conservative reflection of society and yet, at the same time, became an underlying force of progressive social change. For example, this study shows how advertisers of housekeeping products perpetuated the Happy Homemaker stereotype while tobacco and cosmetics marketers dismantled women's stereotypes to create an entirely new type of consumer. This is an ideal book for the student of women and/or advertising and will appeal to a large audience, including those interested in advertising, mass communication, women's studies, American history, and fashion design.

Kunden, die diesen Artikel gekauft haben, kauften auch

Tragen Sie Ihre E-Mail- Adresse ein, und bleiben Sie kostenlos informiert:
Rizzoli & Isles - Blutrausch
eBook
von Tess Gerritse…
Fährte des Todes (1)
eBook
von Kathy Reichs
Ansonsten lächelt nur der Tod
eBook
von Trevor Hill, …
Plätzchen, Tee und Winterwünsche
eBook
von Stina Jensen

Diese Artikel könnten Sie auch interessieren

Grab 47
- 75% **
eBook
von Rainer Mauels…
Print-Ausgabe € 7,99
Matto regiert: Kriminalroman
eBook
von Friedrich Gla…
Der Fluch der alten Dame
eBook
von Gillian White
Das Mädchen mit den roten Schuhen
eBook
von Jodi Picoult
Kinderspiel
eBook
von Ursula M. Muh…
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** im Vergleich zum dargestellten Vergleichspreis.