Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei

Transforming Conflict

Communication and Ethnopolitical Conflict. 9:B&W 6 x 9 in or 229 x 152 mm Case Laminate on Creme w/Gloss Lam.…
Buch (gebunden)
Ihr 12%-Rabatt auf alle Spielwaren, Hörbücher, Filme, Musik u.v.m
 
12% Rabatt sichern mit Gutscheincode: WIESN12
 
This student-oriented book introduces and explains the dynamics of conflict and resolution_particularly in ethnic, ethnopolitical, and intercultural or intergroup conflicts. Providing a basic overview of the elements of group conflict, ethnicity, ide … weiterlesen
Dieses Buch ist auch verfügbar als:
Buch

86,99*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei bis drei Werktagen
Transforming Conflict als Buch

Produktdetails

Titel: Transforming Conflict
Autor/en: Donald G. Ellis

ISBN: 0742539938
EAN: 9780742539938
Communication and Ethnopolitical Conflict.
9:B&W 6 x 9 in or 229 x 152 mm Case Laminate on Creme w/Gloss Lam.
Sprache: Englisch.
Rowman & Littlefield Publishers, Inc.

27. April 2006 - gebunden - 214 Seiten

Beschreibung

This student-oriented book introduces and explains the dynamics of conflict and resolution_particularly in ethnic, ethnopolitical, and intercultural or intergroup conflicts. Providing a basic overview of the elements of group conflict, ethnicity, identity, and diasporas, the book also explores the role of the mass media and key ways of using communication principles to understand and resolve conflict. It focuses on how to resolve problems by changing relationships and building new patterns of communication, not just managing or settling problems through acceptable political agreements. Transforming Conflict is a valuable text or supplement for courses in conflict resolution as well as international, group, or intercultural communication.

Inhaltsverzeichnis

Chapter 1 Introduction Chapter 2 1 Group Conflict Chapter 3 2 Ethnicity and Conflict Chapter 4 3 Identity Conflicts and Communication Chapter 5 4 Diasporas, Media, and Globalization Chapter 6 5 Media and Political Conflict Chapter 7 6 Micro and Macro Communication Issues and Ethnopolitical Conflict Chapter 8 7 Resolving Conflict Chapter 9 References

Portrait

Donald G. Ellis is professor of communication at the University of Hartford.

Pressestimmen

No topic is more pertinent to contemporary social problems than ethnic conflict. Ellis integrates a wide array of political, psychological, and media literature to analyze symbolic and communicative approaches to ethnic conflicts. Challenging traditional perspectives, he presents a refreshing and powerful way to integrate micro processes with macro-political approaches through focusing on communicative relationships. This book is a must-read for practitioners, students, and scholars who aim to promote second-order change and conflict transformation. -- Linda L. Putnam, Texas A&M University Transforming Conflict is an admirable achievement. Don Ellis has produced an excellent and timely book examining not only the material and psychological causes of ethnic conflict but also bringing in the under-analyzed but crucial aspect of communications. Conceptually clear and empirically informed, this book is a must-read for students of ethnic conflict. -- Richard C. M. Mole, University College London
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.