Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Efficacy, Agency, and Self-Esteem als Buch
PORTO-
FREI

Efficacy, Agency, and Self-Esteem

'The Springer Series in Social/Clinical Psychology'. Auflage 1995. Book. Sprache: Englisch.
Buch (gebunden)
Challenging current notions in self-esteem literature, this volume offers new insights into efficacy, agency, and self-esteem as well as the influence of these constructs on psychological well-being. The contributions by prominent researchers contain … weiterlesen
Buch

140,49*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei bis drei Werktagen
Efficacy, Agency, and Self-Esteem als Buch

Produktdetails

Titel: Efficacy, Agency, and Self-Esteem

ISBN: 030644934X
EAN: 9780306449345
'The Springer Series in Social/Clinical Psychology'.
Auflage 1995.
Book.
Sprache: Englisch.
Herausgegeben von Michael H. Kernis
Springer US

31. März 1995 - gebunden - 280 Seiten

Beschreibung

Challenging current notions in self-esteem literature, this volume offers new insights into efficacy, agency, and self-esteem as well as the influence of these constructs on psychological well-being. The contributions by prominent researchers contain substantial new theoretical and empirical research that focuses on a wide range of personality and motivational phenomena.

Inhaltsverzeichnis

Introduction; M.H. Kernis.
Intrapersonal Dynamics: Is the Self Motivated to Do More than Enhance and/or Verify Itself? S. Epstein, B. Morling.
Human Autonomy: The Basis for True Self-esteem; E.L. Deci, R.M. Ryan.
Not All High (or Low) Self-esteem People Are the Same: Theory and Research on Stability of Self-esteem; K.D. Greenier, et al. Toward a Dualmotive Depth Psychology of Self and Social Behavior; J. Greenberg, et al.
The Evaluative Organization of Selfknowledge: Origins, Process, and Implications for Self-esteem; C. Showers.
Interpersonal/Contextual Concerns: Interpersonal Functions of the Self-esteem Motive: The Self-esteem System as a Sociometer; M.R. Leary, D.L. Downs. Self-esteem and the Extended Selfevaluation Maintenance Model: The Self in Social Context; S.R.H. Beach, A. Tesser.
Overcoming a Lack of Selfassurance in an Achievement Domain: Creating Agency in Daily Life; R.E. Harlow, N. Cantor.
Implicit Theories of Intelligence: Reconsidering the Role of Confidence in Achievement Motivation; Y.y. Hong, et al.
Need for Control and Self-esteem: Two Routes to a High Desire for Control; J.M. Burger.
Conclusion: Efficacy, Agency, and Selfesteem: Emerging Themes and Future Directions; M.H. Kernis.
Index.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.