Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
High Impact Philanthropy als Buch
PORTO-
FREI

High Impact Philanthropy

9:B&W 6 x 9 in or 229 x 152 mm Case Laminate on Creme w/Gloss Lam. Sprache: Englisch.
Buch (gebunden)
Ihr 12%-Rabatt auf alle Spielwaren, Hörbücher, Filme, Musik u.v.m
 
12% Rabatt sichern mit Gutscheincode: WIESN12
 
Among nonprofits of all sizes, major gifts are a critical part of institutional stability. They strengthen programs, help build endowment, and signal to the community that the organization is capable of attracting significant gifts. They signal stabi … weiterlesen
Buch

71,49*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei bis drei Werktagen
High Impact Philanthropy als Buch

Produktdetails

Titel: High Impact Philanthropy
Autor/en: Grace, Alan L. Wendroff

ISBN: 0471369187
EAN: 9780471369189
9:B&W 6 x 9 in or 229 x 152 mm Case Laminate on Creme w/Gloss Lam.
Sprache: Englisch.
John Wiley & Sons

18. Dezember 2000 - gebunden - 212 Seiten

Beschreibung

Among nonprofits of all sizes, major gifts are a critical part of institutional stability. They strengthen programs, help build endowment, and signal to the community that the organization is capable of attracting significant gifts. They signal stability, and attract other major donors. Identifying potential donors, developing strategies, building major gifts into both annual and capital campaigns, cultivating and soliciting major gifts and providing stewardship to major donors are all key functions of successful organizations, regardless of size or mission. A $1000 gift to a homeless shelter is a major gift, as is a $100,000 gift to a major university. The common denominator: impact. Gifts qualify as "major" when they have a felt impact on the organization and are, relative to the budget, a significant portion of annual program support or a campaign.

Inhaltsverzeichnis

About the Authors. Preface. Acknowledgments. Editor's Introduction. Introduction. THE NEW PHILANTROPY AND ITS IMPACT ON THE MAJOR GIFTS CULTURE. The New Organization: Redefining Major Gifts. The Role of Major Gifts in the Overall Development Plan: Enhancing the Mission. Recruiting Donor-Investors for a Major Gifts Culture in Nonprofit Organization. Getting the Organization Behind the Transformational Giving Plan: Making the Case for Major Gifts. THE NEW DONOR-INVESTOR. Major Donor Motivation: The Key to Transformational Giving. The Impact of Major Gifts on Organizations and Communities. The New Major Donors: Who They Are and What They Are Looking For. Identifying the Transformational Giver. THE NEW DONOR/ORGANIZATION PARTNERSHIP. Asking for Major Gifts: The Role of Board and Staff Members. Getting Your Share: How to Market Your Values to the Community. Maintaining Your Major Donors: Critical Stewardship Practices. New Strategies: Evaluating the Impact of Philanthropy. Conclusion. Appendix A: High Impact Philantropy Timetable (HIPT). Appendix B: Special Resources. Index.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.