Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Inside the "Knowledge Factory" als Buch
PORTO-
FREI

Inside the "Knowledge Factory"

Organizational Change in Business Schools in Germany, Sweden and the USA. 'Wirtschaftswissenschaft'. 2004.…
Buch (kartoniert)
Ihr 12%-Rabatt auf alle Spielwaren, Hörbücher, Filme, Musik u.v.m
 
12% Rabatt sichern mit Gutscheincode: WIESN12
 
For the last centuries higher education institutions have been very enduring organizations. Nevertheless, they are now forced to rethink their strategies because of changes in their institutional environment.
Heinke Röbken analyses how American, Germa … weiterlesen
Buch

122,99*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei bis drei Werktagen
Inside the "Knowledge Factory" als Buch

Produktdetails

Titel: Inside the "Knowledge Factory"
Autor/en: Heinke Röbken

ISBN: 3824408058
EAN: 9783824408054
Organizational Change in Business Schools in Germany, Sweden and the USA.
'Wirtschaftswissenschaft'.
2004. Auflage.
Book.
Sprache: Englisch.
Gabler

10. Dezember 2004 - kartoniert - 288 Seiten

Beschreibung

For the last centuries higher education institutions have been very enduring organizations. Nevertheless, they are now forced to rethink their strategies because of changes in their institutional environment.
Heinke Röbken analyses how American, German and Swedish universities - and particularly business schools - deal with the various expectations they are confronted with. She shows, how higher management education institutions change and how they translate demands from their institutional environment (e.g. from business recruiters, academia or government) into their internal organizational structures. On the basis of neo-institutional theory the author argues that a form of "institutional schizophrenia" can help institutions to comply with external demands without compromising the pursuit of academic reputation which is essential for their inner stability.

Inhaltsverzeichnis

Historical development of Business Schools

Business Schools from a neo-institutional perspective

Changes in the institutional environment of Business Schools

Reputation and the establishment of a status hierarchy

Images of Business Schools

Strategic options for Business Schools

Isomorphism - The case of entrepreneurship-professorships

Implications for the management of Business Schools

Portrait

Dr. Heinke Röbken promovierte bei Prof. Dr. Uwe Schneidewind am Institut für Betriebswirtschaftslehre und Wirtschaftspädagogik der Universität Oldenburg. Nach ihrem Studium in Deutschland, den USA und Schweden war sie Gastforscherin an der University of Chicago und an der Cornell University. Heute arbeitet sie als Juniorprofessorin für Bildungsmanagement an der Universität Oldenburg.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.