Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Klick ins Buch Radio Wave Propagation for Telecommunication Applications als Buch
PORTO-
FREI

Radio Wave Propagation for Telecommunication Applications

'Signals and Communication Technology'. Auflage 2005. 161 Abbildungen. Book. Sprache: Englisch.
Buch (gebunden)
Ihr 12%-Rabatt auf alle Spielwaren, Hörbücher, Filme, Musik u.v.m
 
12% Rabatt sichern mit Gutscheincode: SONNE12
 
The first radio links, wireless telegraphy, were established at the beginnings of the twentieth century by Marconi, who drew upon the theory developed by Maxwell and upon the experimental researches conducted by Hertz. In France, such renown scientis … weiterlesen
Dieses Buch ist auch verfügbar als:
Buch

106,99*

inkl. MwSt.
Portofrei
Sofort lieferbar
Radio Wave Propagation for Telecommunication Applications als Buch

Produktdetails

Titel: Radio Wave Propagation for Telecommunication Applications
Autor/en: Hervé Sizun

ISBN: 3540407588
EAN: 9783540407584
'Signals and Communication Technology'.
Auflage 2005.
161 Abbildungen.
Book.
Sprache: Englisch.
Übersetzt von Pierre de Fornel
Springer-Verlag GmbH

6. Oktober 2004 - gebunden - XXI

Beschreibung

The first radio links, wireless telegraphy, were established at the beginnings of the twentieth century by Marconi, who drew upon the theory developed by Maxwell and upon the experimental researches conducted by Hertz. In France, such renown scientists, mathematicians, physicists and experimenters as Poincaré, Blondel and the Général Ferrié played a crucial role in the development of radiocommunications, more particularly through theoretical and experimental researches which contributed to a better understanding of the different propagation media. Following the Second World War, the researchers and engineers of the newly created Centre National d'Etudes des Télécommunications (CNET), among whom may be mentioned Jean Voge, François du Castel, André Spizzichino or Lucien Boithias, made decisive contributions to the understanding of the propagation of radio waves, in particular in the context of their application to telecommunications. Although the CNET has now become France Telecom Recherche & Développement, the present book is in keeping with this approach, which has been going on for more than half a century. By providing the reader with some of the most recent researches in this field, Hervé Sizun offers here an essential complement to the work by Lucien Boithias Radiowave Propagation, first published in 1983 in the Collection Technique et Scientifique des Télécommunications, and published in an English version in 1987 by McGraw- Hill.

Inhaltsverzeichnis

to the Propagation of Radio Waves.
The Earth's Atmosphere.
Electromagnetic Waves and Propagation Characteristics.
Ionospheric Links.
Terrestrial Fixed Links.
Satellite Links.
Mobile Radio Links.

Mehr aus dieser Reihe

zurück
Human Factors and Voice Interactive Systems
Buch (gebunden)
Recent Development in Wireless Sensor and Ad-hoc Networks
- 28% **
Buch (gebunden)
Bisher € 140,49
Energy Efficient Smart Phones for 5G Networks
- 17% **
Buch (gebunden)
Bisher € 129,99
White Space Communication
Buch (gebunden)
Situated Dialog in Speech-Based Human-Computer Interaction
Buch (gebunden)
vor
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.