Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
History, Ict and Learning in the Secondary School als Buch
PORTO-
FREI

History, Ict and Learning in the Secondary School

Sprache: Englisch.
Buch (kartoniert)
This book explores the current use and potential of ICT in the secondary history curriculum, and offers sound theory and practical advice to help secondary history teachers use ICT effectively.
Key areas covered include: getting started in ICT and h … weiterlesen
Buch

50,99*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei Wochen
History, Ict and Learning in the Secondary School als Buch

Produktdetails

Titel: History, Ict and Learning in the Secondary School

ISBN: 0415263492
EAN: 9780415263498
Sprache: Englisch.
Herausgegeben von Terry Haydn, Christine Counsell
ROUTLEDGE CHAPMAN HALL

Dezember 2002 - kartoniert - 269 Seiten

Beschreibung

This book explores the current use and potential of ICT in the secondary history curriculum, and offers sound theory and practical advice to help secondary history teachers use ICT effectively.
Key areas covered include: getting started in ICT and history short, medium and long-term planning using ICT to develop historical understanding and skills data handling in the history classroom ICT and maps integrating virtual resources with the real world of teaching and learning.
With contributions from leading academics and practitioners in history education, this book will be important reading for all secondary history teachers and trainee teachers, but will be of interest to upper primary school teachers too.

Inhaltsverzeichnis

1. Computers and History: Rhetoric, Reality and the Lessons of the Past 2. The Use of ICT for Teaching History: Slow Growth, Some Green Shoots 3. The Forgotten Games Kit: Putting Historical Thinking First in Long, Medium and Short-term Planning 4. Building Learning Packages: Integrating Virtual Resources with the Real World of Teaching and Learning 5. Relating the General to the Particular: Data Handling and Historical Learning, 6. Maps and ICT: A Significant Development for Teachers of History 7. Using ICT to Develop Historical Understanding and Skills 8. What do they do with the Information, 9. Getting Started in HIstory and ICT 10. History, ICT and Learning 2002-2010

Portrait

Terry Haydn is a Senior Lecturer in Education at the University of East Anglia. Christine Counsell is a Lecturer in Education at the University of Cambridge.

Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.