Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Propaganda and Democracy: The American Experience of Media and Mass Persuasion als Buch
PORTO-
FREI

Propaganda and Democracy: The American Experience of Media and Mass Persuasion

Revised. Sprache: Englisch.
Buch (kartoniert)
Propaganda and Democracy is the first comprehensive study on the relationship of propaganda to participatory democracy in the United States during the twentieth century. The muckrakers were the first critics to question whether the standard practices… weiterlesen
Buch

83,49*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei Wochen
Propaganda and Democracy: The American Experience of Media and Mass Persuasion als Buch

Produktdetails

Titel: Propaganda and Democracy: The American Experience of Media and Mass Persuasion
Autor/en: J. Michael Sproule

ISBN: 0521022002
EAN: 9780521022002
Revised.
Sprache: Englisch.
CAMBRIDGE UNIV PR

November 2005 - kartoniert - 356 Seiten

Beschreibung

Propaganda and Democracy is the first comprehensive study on the relationship of propaganda to participatory democracy in the United States during the twentieth century. The muckrakers were the first critics to question whether the standard practices of communication industries, such as advertising and public relations, undermined the ability of citizens to gather enough reliable information in order to participate meaningfully in society. The communication industry has countered that propaganda merely circulates socially useful information in an efficient manner and, further, that propaganda is harmless to democracy because of competition and professional codes. Agreeing that propaganda is neutral, quantitative social scientists justify their own efforts to render persuasion more effective through experimental and survey research. Still others argue whether citizens can intelligently discuss anything without a formal education in critical analysis. This study critically examines these various schools of thought in an effort to determine and understand the contribution and effects of propaganda in a democratic society.

Inhaltsverzeichnis

1. Discovering propaganda; 2. The progressive propaganda critics; 3. Different lessons I: managed democracy; 4. Different lessons II: protecting the public; 5. Propaganda analysis, incorporated; 6. Propaganda for democracy; 7. The new communication - or the old propaganda?

Pressestimmen

"Sproule's scholarship is impeccable, and he offers perspectives on the field that I had never previously conceived." Journal of Communications

Mehr aus dieser Reihe

zurück
Studies in the Greek Historians
Buch (gebunden)
von Donald Kagan
Applied Molecular Genetics of Fungi
Buch (gebunden)
von Peberdy, British…
Rebels Within the Ranks
Buch (gebunden)
von Katherine Pandor…
The Rainbow
Buch (gebunden)
von D. H. Lawrence
A W N Pugin 1812-52
Buch (gebunden)
von Stanton
vor
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.