Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei

Collaboration Challenge Alliances

How Nonprofits and Businesses Succeed Through Strategic Alliances. 'Drucker Foundation Future Series'. 1.…
Buch (gebunden)
James Austin, erfolgreicher Professor an der Harvard Business School, erläutert in diesem Band, wie Unternehmen ihr Grundgeschäft verbessern können, indem sie mit gemeinnützigen Organisationen zusammenarbeiten. Er beschreibt diese Zusammenarbeit als … weiterlesen
Buch

40,49*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei bis drei Werktagen
Collaboration Challenge Alliances als Buch

Produktdetails

Titel: Collaboration Challenge Alliances
Autor/en: James E. Austin

ISBN: 0787952206
EAN: 9780787952204
How Nonprofits and Businesses Succeed Through Strategic Alliances.
'Drucker Foundation Future Series'.
1. Auflage.
14:B&W 6 x 9 in or 229 x 152 mm Case Laminate on White w/Gloss Lam.
Sprache: Englisch.
John Wiley & Sons

7. Februar 2000 - gebunden - 220 Seiten

Beschreibung

James Austin, erfolgreicher Professor an der Harvard Business School, erläutert in diesem Band, wie Unternehmen ihr Grundgeschäft verbessern können, indem sie mit gemeinnützigen Organisationen zusammenarbeiten. Er beschreibt diese Zusammenarbeit als eine Art Symbiose, von der beide Seiten profitieren. Im 21. Jahrhundert ist der Konkurrenzkampf besonders hart, und sowohl Wirtschaftsunternehmen als auch gemeinnützige Organisationen kämpfen ums Überleben. Dieser praktische Leitfaden enthält detaillierte Ratschläge und Tipps, wie Unternehmen und gemeinnützige Organisationen den geeigneten Partner für die Zusammenarbeit finden, wie sie die Zusammenarbeit vertraglich regeln und wie beide Seiten mit dieser Partnerschaft den gewünschten Erfolg erzielen. Dieses Buch entstand mit Unterstützung der Drucker Foundation.

Inhaltsverzeichnis

1. The Strategic Benefits of Alliances
2. Understanding Strategic Collaboration
3. Making the Connection
4. Ensuring Strategic Fit
5. Generating Value
6. Managing the Relationship
7. Collaboration Drivers and Enablers: Jumpstart and Amercian Eagle Outfitters
8. Guidelines for Collaborating Successfully

Portrait

JAMES E. AUSTIN is the John G. McLean Professor of Business Administration and Chair of the Harvard Business School Initiative onSocial Enterprise.

Pressestimmen

"Austin has uncovered the common elements and key strategies that make for effective collaborations.... He gained unprecedented access to the decision makers who instituted and managed these alliances and who provide firsthand accounts of their successes, trials, and lessons learned.... In "The Collaboration Challenge," he illuminates these key lessons for all leaders, and makes it possible for each of us to meet the collaboration challenge."--Frances Hesselbein, chairman of the board of governors, The Drucker Foundation, and John C. Whitehead, founder, The John C. Whitehead Fund for Not-for-Profit Management, Harvard Business School"Austin has performed a valuable service for nonprofit organizations and their corporate partners by illuminating the dynamics of successful relationships. His useful book deserves to be widely read by leaders in both sectors concerned about increasing the effectiveness of their social action agenda."--Rosabeth Moss Kanter, Harvard Business School, author of World Class and Rosabeth Moss Kanter on the Frontiers of Management"The entire nonprofit sector has been searching for the expertise and tools this book provides. Nothing else like it exists."--Bill Shore, executive director of Share-Our-Strength and author of "The Cathedral Within" and "Revolution of the Heart""It's hard to imagine managers crafting a leading partnership and not applying all this book has to offer. It does a fantastic job in offering leaders crisp principles to be applied in navigating the landscape of collaborations."--Ken Freitas, vice president of social enterprise, Timberland Company"Superbly provides a framework of order and understanding. I wish I had had this book to share with staff and board members during my tenure at Outward Bound. It will accelerate the coming together of the sectors."--Allen Grossman, Bloomberg Senior Lecturer in Philanthropy, Harvard University, and former CEO of Outward Bound"The book provides wonderful case studies,
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.