Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Bücher immer versandkostenfrei
Expectations and the Food Industry als Buch
PORTO-
FREI

Expectations and the Food Industry

The Impact of Color and Appearance. Auflage 2002. Book. Sprache: Englisch.
Buch (gebunden)
We purchase an object or enter a scene not for their own sake but for the expectations we have of them. When we purchase an orange we do so in the expectation that it will quench our thirst or that it will taste good, or that it will make us healthy. … weiterlesen
Dieses Buch ist auch verfügbar als:
Buch

119,99*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei bis drei Werktagen
Expectations and the Food Industry als Buch

Produktdetails

Titel: Expectations and the Food Industry
Autor/en: John B. Hutchings

ISBN: 0306472910
EAN: 9780306472916
The Impact of Color and Appearance.
Auflage 2002.
Book.
Sprache: Englisch.
Springer US

30. April 2003 - gebunden - 200 Seiten

Beschreibung

We purchase an object or enter a scene not for their own sake but for the expectations we have of them. When we purchase an orange we do so in the expectation that it will quench our thirst or that it will taste good, or that it will make us healthy. On the other hand, our orange is so perfect looking (because it has been dosed with insecticide and herbicide) and shiny (because it has been coated with wax) that if we do not wash it thoroughly before eating we will eat it in the expectation that it will poison us. The activity of the moment is pursued not only for duty or immediate pleasure, but also with the dread, excitement, or merely boredom of that which we have a plate of food in front of us, we are lies ahead. This applies whether entering a room, shopping, at work or play, or merely doing the washing up. We are continually experiencing expectations, most of them subconsciously. However, all lead to motivation and state of mind. Joy or disappointment results from the fulfilment or otherwise of prior expectations. In other words, the stimulus provided by the total appearance of an object or scene engenders expectations of the outcome of our involvement with the object or event.

Inhaltsverzeichnis

Preface.
1. Color, appearance and expectations.
2. Perception of color and appearance.
3. Lighting and illumination.
4. Appearance and expectations of the stranger.
5. Color, appearance and expectations in advertising and packaging.
6. Color, appearance and expectations from building façades.
7. Color, appearance and expectations in the store.
8. Appearance and expectations in the food and drink consumption environment.
9. Color, appearance and expectations of food.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.