Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Visual Consumption als Buch
PORTO-
FREI

Visual Consumption

Revised. Sprache: Englisch.
Buch (kartoniert)
Ihr 13%-Rabatt auf alle Spielwaren, Hörbücher, Filme, Musik u.v.m
 
13% Rabatt sichern mit Gutscheincode: GIBMIR13
 
A key characteristic of the twenty-first century economy is 'the image'. Brand development is based on image, products are advertised via images, and corporate image is critical for economic success. This book draws from art history, photography and … weiterlesen
Dieses Buch ist auch verfügbar als:
Buch

60,49*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei Wochen
Visual Consumption als Buch

Produktdetails

Titel: Visual Consumption
Autor/en: Jonathan E. Schroeder

ISBN: 0415366259
EAN: 9780415366250
Revised.
Sprache: Englisch.
ROUTLEDGE CHAPMAN HALL

Juni 2005 - kartoniert - 208 Seiten

Beschreibung

A key characteristic of the twenty-first century economy is 'the image'. Brand development is based on image, products are advertised via images, and corporate image is critical for economic success. This book draws from art history, photography and visual studies to develop an interdisciplinary, image-based approach to understanding consumer behaviour.
Focusing on four themes: representation, photography, images and identity, it presents a theoretical perspective on visual consumption, providing wide-ranging examples from advertising, the internet, photography, design, theatre and tourism, and discusses the importance of the internet in bringing visual issues into the mainstream of strategic thinking; spurring research into perception of visual displays.
Incorporating case studies from the US, Europe and the UK, this book provides an unparalleled guide to the visual consumption processes necessary for understanding and succeeding in today's market.

Inhaltsverzeichnis

Introduction. 1. A Visual Approach to Consumer Research Part I: Consuming Representation 2. Visual Representation and the Market 3. Through the Lens: Reflections on Image Culture Part II: Consumption Domains 4. Photography as a Way of Life 5. E-Commerce, Architecture, and Expression 6. Marketing Identity, Consuming Difference 7. The Fetish in Contemporary Visual Culture 8. Visual Consumption in an Attention Economy

Mehr aus dieser Reihe

zurück
Music, Movies, Meanings, and Markets: Cinemajazzamatazz
Buch (gebunden)
von Morris B. Holbro…
Interactive Marketing: Revolution or Rhetoric?
Buch (gebunden)
von Christopher Mile…
Marketing Discourse: A Critical Perspective
Buch (gebunden)
von Per Skalen, Mart…
Sensory Marketing: Theoretical and Empirical Grounds
Buch (gebunden)
von Bertil Hulten
Branding Masculinity: Tracing the Cultural Foundations of Brand Meaning
Buch (gebunden)
von Elizabeth C. Hir…
vor
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.