Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Strategic Shifts between Business Types als Buch
PORTO-
FREI

Strategic Shifts between Business Types

A transaction cost theory-based approach supported by dyad simulation. 'Gabler Edition Wissenschaft'.…
Buch (kartoniert)
Ihr 10% Rabatt bei Hugendubel.de
 
10% Rabatt sichern mit Gutscheincode: XMAS10
 
Many companies in business-to-business markets hope to improve their profit situation considerably by fundamentally changing the technological or contractual dimensions of their market offerings. Often enough, reality does not live up to these expect … weiterlesen
Buch

112,49 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei bis drei Werktagen
Strategic Shifts between Business Types als Buch

Produktdetails

Titel: Strategic Shifts between Business Types
Autor/en: Katrin Susanne Mühlfeld

ISBN: 3824479893
EAN: 9783824479894
A transaction cost theory-based approach supported by dyad simulation.
'Gabler Edition Wissenschaft'.
Softcover reprint of the original 1st ed. 2004.
Book.
Sprache: Englisch.
Gabler

29. Juli 2004 - kartoniert - 344 Seiten

Beschreibung

Many companies in business-to-business markets hope to improve their profit situation considerably by fundamentally changing the technological or contractual dimensions of their market offerings. Often enough, reality does not live up to these expectations. Since such strategy shifts often imply substantial investments, a systematic ex ante analysis of the chances of success is an important issue in strategic management.
Katrin Susanne Mühlfeld classifies the heterogeneous selling and purchasing processes on business-to-business markets and derives different business types. Against this background, she analyzes motivations and conditions for strategic changes of market offerings which can be interpreted as shifts between these business types. Transaction cost economics provide the main theoretical foundations while additional reference is made to Austrian economics and research on power-dependence relations.

Inhaltsverzeichnis

Strategic shifts between business types as essential elements of the market process

Strategic decisions for business-type specific marketing in industrial goods markets

Dynamic perspective I: fundamental considerations on strategic shifts between business types constellations

Dynamic perspective II: considerations on sufficient conditions for shifts between business types constellations

Portrait

Dr. Katrin Susanne M hlfeld war wissenschaftliche Mitarbeiterin bei Prof. Dr. Klaus Backhaus am Betriebswirtschaftlichen Institut f r Anlagen und Systemtechnologien der Universit M nster. Sie ist derzeit als Postdoctoral Research Fellow an der London School of Economics and Political Science.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
Artikel mit dem Hinweis "Pünktlich zum Fest" werden an Lieferadressen innerhalb Deutschlands rechtzeitig zum 24.12.2018 geliefert.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.