Hugendubel.de - Das Lesen ist schön

Warenkorb

€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Bücher immer versandkostenfrei
Knowledge Management als Buch
PORTO-
FREI

Knowledge Management

Concepts and Best Practices. 2nd ed. 2003. 2003. 131 schwarz-weiße Abbildungen, Bibliographie. Book.
Buch (gebunden)
The Fraunhofer Competence Center Knowledge Management presents in this second edition its up-dated and extended research results on business-process oriented knowledge management,pro-active change management, KM strategy, knowledge structuring and KM... weiterlesen
Buch

109,99*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von ein bis zwei Wochen
Knowledge Management als Buch
Produktdetails
Titel: Knowledge Management

ISBN: 3540004904
EAN: 9783540004905
Concepts and Best Practices.
2nd ed. 2003. 2003.
131 schwarz-weiße Abbildungen, Bibliographie.
Book.
Herausgegeben von Kai Mertins, Peter Heisig, Jens Vorbeck
Springer-Verlag GmbH

19. Mai 2003 - gebunden - xxxi

Beschreibung

The Fraunhofer Competence Center Knowledge Management presents in this second edition its up-dated and extended research results on business-process oriented knowledge management,pro-active change management, KM strategy, knowledge structuring and KM audit, reviews the latest advancements in measuring intellectual capital and classifies more than 100 KM tools. Best Practices in KM are described by the Swiss Benchmarking Center TECTEM at University St. Gallen and in case studies from price-winning companies like Aventis and Siemens as well as from Arthur D. Little, British Aerospace plc., Hewlett-Packard, IBM, Phonak and Roche. New survey results on KM from EFQM, OECD and on"The Future of Knowledge Management"are presented. The book concludes with an overview on research funded by the European Commission in order to make"KM Made in Europe"a reality.

Inhaltsverzeichnis

1 Introduction.
- I: Design Fields.- 2 Business Process Oriented Knowledge Management.- 3 The Fraunhofer Knowledge Management Audit (FKM-Audit).- 4 Motivation for Knowledge Management.- 5 Role Models, Human Resources and Strategy.- 6 Knowledge Management Tools.- 7 Intellectual Capital: Measuring Knowledge Management.
- II: Survey.- 8 Delphi Study on the Future of Knowledge Management - Overview of the Results.- 9 A Survey on Good Practices in Knowledge Management in European Companies.- 10 How German Companies Employ Knowledge Management. An OECD Survey on Usage, Motivations and Effects.
- III: Case Studies.- 11 Knowledge Management - Results of a Benchmarking Study.- 12 Knowledge Management: The Holistic Approach of Arthur D. Little, Inc..- 13 The Aventis Approach to Knowledge Management: Locating Inhouse Expertise for Immediate Anytime, Anywhere Availability.- 14 Cultural Change Triggers Best Practice Sharing - British Aerospace plc..- 15 Knowledge Management and Customer Orientation Hewlett Packard Austria.- 16 Knowledge Management in a Global Company - IBM Global Services.- 17 Open Minded Corporate Culture and Management Supports the Sharing of External and Internal Knowledge - Phonak.- 18 Sharing Process Knowledge in Production Environments - Roche Diagnostics - Laboratory Systems.- 19 KnowledgeSharing@MED - Enabling Knowledge Sharing by Turning Knowledge into Business.
- IV: KM - Made in Europe.- 20 Building Communities. Organizational Knowledge Management within the European Commission's Information Society Technologies Programme.- List of Figures.- References.- Recommended Further Readings.- Editors.- Contributors.

Kunden, die diesen Artikel gekauft haben, kauften auch

Tragen Sie Ihre E-Mail- Adresse ein, und bleiben Sie kostenlos informiert:
Und Liebe ist immer dabei
Buch (kartoniert)
von Ingeborg Pilg…
Steamtown
Buch (kartoniert)
von Carsten Steen…
Das Messias-Projekt
- 54% **
eBook
von Markus Ridder
Print-Ausgabe € 10,99
Act of Law - Liebe verpflichtet
- 70% **
eBook
von Karin Lindber…
Print-Ausgabe € 11,99

Diese Artikel könnten Sie auch interessieren

Engelsgerüchte
eBook
von Andrea Kochni…
Splitter
eBook
von Sebastian Fit…
Endstation Donau
- 49% **
eBook
von Edith Kneifl
Print-Ausgabe € 19,90
Harry Potter 1 und der Stein der Weisen
Buch (gebunden)
von Joanne K. Row…
Inseltage
eBook
von Jette Hansen
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** im Vergleich zum dargestellten Vergleichspreis.