Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
According to the Book als Buch
PORTO-
FREI

According to the Book

Using TIMSS to investigate the translation of policy into practice through the world of textbooks. 2002.…
Buch (gebunden)
Ihr 10% Rabatt bei Hugendubel.de
 
10% Rabatt sichern mit Gutscheincode: XMAS10
 
How are curriculum policies translated into opportunities to learn in the classroom?

According to the Book presents findings from the largest cross-national study of textbooks carried out to date - the curriculum analysis of the 1995 Third Internation … weiterlesen
Buch

144,49 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei bis drei Werktagen
According to the Book als Buch

Produktdetails

Titel: According to the Book
Autor/en: Leonard J. Bianchi, Richard T. Houang, W. H. Schmidt, Gilbert Valverde, Richard Wolfe

ISBN: 1402010338
EAN: 9781402010330
Using TIMSS to investigate the translation of policy into practice through the world of textbooks.
2002. Auflage.
Book.
Sprache: Englisch.
Springer Netherlands

30. November 2002 - gebunden - 212 Seiten

Beschreibung

How are curriculum policies translated into opportunities to learn in the classroom?

According to the Book presents findings from the largest cross-national study of textbooks carried out to date - the curriculum analysis of the 1995 Third International Mathematics and Science Study (TIMSS). This study included a detailed, page-by-page, inventory of the mathematics and science content, pedagogy, and other characteristics collected from hundreds of textbooks in over forty countries.

Drawing on these data, the authors investigate the rhetorical and pedagogical features of textbooks to understand how they promote and constrain educational opportunities. They investigate how textbooks are constructed and how they structure diverse elements into prescriptions for teaching practice.

The authors break new ground in understanding textbooks in terms of different educational opportunities that they make possible. The book examines policy implications from these new understandings. In particular, conclusions are offered regarding the role of textbooks in curriculum-driven educational reform, in light of their role as promoters of qualitatively distinct educational opportunities.

Inhaltsverzeichnis

Preface. Acknowledgements.
1. Textbooks and Educational Opportunity.
2. Physical Features of Textbooks.
3. Textbook Structure.
4. Content Presentation.
5. Textbook Expectations for Performance.
6. Textbook Lessons.
7. Holistic View of Textbooks.
8. Translating Policy into Practice.
References.
Appendix A: TIMSS Curriculum Frameworks: Measuring Curricular Elements.
Appendix B: List of Exhibits.
The Authors.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
Artikel mit dem Hinweis "Pünktlich zum Fest" werden an Lieferadressen innerhalb Deutschlands rechtzeitig zum 24.12.2018 geliefert.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.