Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Klick ins Buch Strategic Competition in Oligopolies with Fluctuating Demand als Buch
PORTO-
FREI

Strategic Competition in Oligopolies with Fluctuating Demand

'Lecture Notes in Economics and Mathematical Systems'. Auflage 2006. Book. Sprache: Englisch.
Buch (kartoniert)
Dynamic oligopolistic competition has implications both for the strategic management of firms and for the design of an effective competition policy. Consequently, the present book considers the issue from a private and social perspective. It discusse … weiterlesen
Dieses Buch ist auch verfügbar als:
Buch

106,99*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei bis drei Werktagen
Strategic Competition in Oligopolies with Fluctuating Demand als Buch

Produktdetails

Titel: Strategic Competition in Oligopolies with Fluctuating Demand
Autor/en: Leslie Neubecker

ISBN: 3540295569
EAN: 9783540295563
'Lecture Notes in Economics and Mathematical Systems'.
Auflage 2006.
Book.
Sprache: Englisch.
Springer Berlin Heidelberg

5. Dezember 2005 - kartoniert - 248 Seiten

Beschreibung

Dynamic oligopolistic competition has implications both for the strategic management of firms and for the design of an effective competition policy. Consequently, the present book considers the issue from a private and social perspective. It discusses the potential pro- and anticollusive effects of long-term business strategies, especially for cooperation and reinvestment in production, financing and management compensation, in markets with fluctuating demand. The method of supergame theory is applied to integrate long-run decisions and different types of demand into the analysis. Aside from its contributions to the theoretical literature, the book provides valuable insights into the design of competition policy. The observed development of prices is an indicator of the extent of collusion in the market and can thereby be used to assess antitrust regulation in certain business areas, and to focus the resources of competition authorities on markets where conditions are conducive to collusion.

Inhaltsverzeichnis

The State of the Research.- Empirical Evidence on Long-Term Competition.- Competition with Fluctuating Demand.- Strategic Investment with Fluctuating Demand.- Strategic Financing with Fluctuating Demand.- Strategic Management Compensation with Fluctuating Demand.- Discussion and Summary.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.