Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Management and International Review als Buch
PORTO-
FREI

Management and International Review

Journal of International Business. 'mir Special Issue'. 2003. 2003. Bibliographie. Book. Sprache:…
Buch (kartoniert)
Ihr 12%-Rabatt auf alle Spielwaren, Hörbücher, Filme, Musik u.v.m
 
12% Rabatt sichern mit Gutscheincode: SONNE12
 
Multinational corporations (MNCs) are frequently pictured as being at the vanguard of global integration. They face strong incentives to maximize economies of scale in research and development, purchasing, production and marketing, and encounter low … weiterlesen
Buch

85,49*

inkl. MwSt.
Portofrei
Sofort lieferbar
Management and International Review als Buch

Produktdetails

Titel: Management and International Review

ISBN: 3409124470
EAN: 9783409124478
Journal of International Business.
'mir Special Issue'.
2003. 2003.
Bibliographie.
Book.
Sprache: Englisch.
Herausgegeben von Raj Aggarwal, Jeffrey S. Arpan, Den Daniel van Bulcke
Gabler, Betriebswirt.-Vlg

15. Juli 2003 - kartoniert - 111 Seiten

Beschreibung

Multinational corporations (MNCs) are frequently pictured as being at the vanguard of global integration. They face strong incentives to maximize economies of scale in research and development, purchasing, production and marketing, and encounter low barriers in the dissemination of technologies and best practices. This special issue brings together various papers that focus on different aspects of the tension between global and local within MNCs.

Besprechung

Multinational corporations (MNCs) are frequently pictured as being at the vanguard of global integration.They face strong incentives to maximize economies of scale in research and development, purchaising, production and marketing, and encounter low barriers in the dissemination of technologies and best practices. This special issue brings together various papers that focus on different aspects of the tension between global and local within MNCs.

Inhaltsverzeichnis

Guest Editor's Introduction.- An Empirical Analysis of the Corporate Effect: The Impact of the Multinational Corporation on the Performance of Its Units Worldwide.- The Performance Implications of a Global Integration Strategy in Global Industries: An Empirical Investigation Using Inter-area Product Flows.- The "Country-of-origin Effect" in Multinational Corporations: Sources, Mechanisms and Moderating Conditions.- The Art of Knowledge Transfer: Secondary and Reverse Transfer in China's Telecommunications Manufacturing Industry.- Internal Diversity and Culture's Consequences: Branch/Head Office Relations in a German Financial MNC.

Portrait

Professor DR. Niels G. Noorderhaven is Professor of International Management at Tilburg University, The Netherlands.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.