Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei

Design and Analysis of Sensory Optimization

Sprache: Englisch.
Buch (gebunden)
This book discusses experimental designs which are very useful in sensory and consumer testing. As an added feature this coverage is fully illustrated with real-life examples. In addition, the importance of fractional factorial designs are explained … weiterlesen
Dieses Buch ist auch verfügbar als:
Buch

127,49*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei Wochen
Design and Analysis of Sensory Optimization als Buch

Produktdetails

Titel: Design and Analysis of Sensory Optimization
Autor/en: Maximo C. Gacula

ISBN: 0917678311
EAN: 9780917678318
Sprache: Englisch.
JOHN WILEY & SONS INC

Dezember 2004 - gebunden - 320 Seiten

Beschreibung

This book discusses experimental designs which are very useful in sensory and consumer testing. As an added feature this coverage is fully illustrated with real-life examples. In addition, the importance of fractional factorial designs are explained more fully than in books now available.The heart of this book is product optimization which covers in great detail designs and analysis of optimization studies with consumers. A rundown of this chapter includes: preliminaries, test for adequacy of statistical model and least squares estimation of regression parameters; why use optimization technique; types of optimization experiments; Plackett and Burman design; Box and Behnken design, mixture designs; search for optimum areas in response surfaces; use of contour maps in product reformulation augmentation of fractional factorial design; optimization with discrete variables, dangers of fractional factorial designs, and optimization for robustness.This book will be valuable for a wide audience of professionals in the areas of sensory, marketing, advertising, statistics, quality assurance, food, beverage, personal care, pharmaceutical, household products, and cosmetic industries. The book could also serve as a text in applied statistics

Inhaltsverzeichnis

1. Introduction.2. Designs for Comparing Two Populations.3. Completely Random and Randomized Complete Block Design.4. Incomplete Block Designs.5. Crossover Design.6. Fractional Factorial Design for Factors at Two Levels.7. Scaling Methods.8. Product Optimization.9. Claim Substantiations.Appendix.Index

Portrait

M.C. Gacula, Jr., Ph.D., Gacula Associates, Scottsdale, Arizona.

Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.