Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Termination of Price Wars als Buch
PORTO-
FREI

Termination of Price Wars

A Signaling Approach. Softcover reprint of the original 1st ed. 2003. Book. Sprache: Englisch.
Buch (kartoniert)
Ihr 13%-Rabatt auf alle Spielwaren, Hörbücher, Filme, Musik u.v.m
 
13% Rabatt sichern mit Gutscheincode: GIBMIR13
 
Price competition frequently degenerates into its most devastating form: a price war. As the general consensus is that price wars substantially damage the firms involved a new approach is necessary to put an end to these conflicts. Michael Bungert in … weiterlesen
Buch

106,99*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei bis drei Werktagen
Termination of Price Wars als Buch

Produktdetails

Titel: Termination of Price Wars
Autor/en: Michael Bungert

ISBN: 3824479567
EAN: 9783824479566
A Signaling Approach.
Softcover reprint of the original 1st ed. 2003.
Book.
Sprache: Englisch.
Deutscher Universitätsverlag

26. November 2003 - kartoniert - 268 Seiten

Beschreibung

Price competition frequently degenerates into its most devastating form: a price war. As the general consensus is that price wars substantially damage the firms involved a new approach is necessary to put an end to these conflicts. Michael Bungert investigates the possibility to terminate (non-beneficial) price wars through appropriate signals. In an experiment, he analyzes the effect of different types of signals such as switch-blocking intent, reciprocity, co-operation, weakness, and hostility on the price reaction behaviour of a competitor. The author shows the consequences of marketing moves such as individual refunding guarantees, coupons, image advertising, price-matching guarantees, verbal statements and unilateral price increase for the generation of the mentioned signals. He demonstrates that all signal types show a considerable effect on the probability of a co-operative price reaction.

Inhaltsverzeichnis

Basic aspects of price wars

Overview of the literature on price wars

General approaches to conflict analysis and termination

Hypotheses on price war termination moves and termination-relevant signals

Data collection and statistical analyses for the price war termination experiment

Results of the experiment

Portrait

Prof. Dr. Michael Bungert ist Professor für Marketing an der Dualen Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen (DHBW-VS). Seine Schwerpunkt der Lehre und Forschung bilden Marketing, Marktforschung und Quantitative Methoden, Strategische Unternehmensführung und Interkulturelles Management.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.