Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Bücher immer versandkostenfrei
Innovation and Product Development in Tourism als Buch
PORTO-
FREI

Innovation and Product Development in Tourism

Creating Sustainable Competitive Advantage. mit Abbildungen. Management/Marketing im…
Buch (kartoniert)
For the tourism and leisure industry innovation is one of the key factors of sustainable competitive advantage. Therefore it is astonishing that especially the tourism and leisure industry has for a long time underperformed in the field of innovation … weiterlesen
Buch

34,00*

inkl. MwSt.
Portofrei
Sofort lieferbar
Innovation and Product Development in Tourism als Buch

Produktdetails

Titel: Innovation and Product Development in Tourism
Autor/en: Paz Rico Belda, Thomas Bieger, Bernardi Cabrer Borrás, Arvid Flagestad, Kurt Grötsch

ISBN: 3503090797
EAN: 9783503090792
Creating Sustainable Competitive Advantage.
mit Abbildungen.
Management/Marketing im Tourismusunternehmen/Destinationen, Anbieter für die/in der Tourismusindustrie, Praxis/Forschung/Lehre im Bereich Tourismus, Management/Marketing in tourism businesses/ destinations, suppliers for the tourism industry, consultants, practitioners/researchers in tourism.
Sprache: Englisch.
Herausgegeben von Bibiana Walder, Klaus Weiermair, Amparo Sancho Pérez
Schmidt, Erich Verlag

9. November 2005 - kartoniert - IX

Beschreibung

For the tourism and leisure industry innovation is one of the key factors of sustainable competitive advantage. Therefore it is astonishing that especially the tourism and leisure industry has for a long time underperformed in the field of innovation relative to other branches. Today it faces an innovation gap notably vis-à-vis ever increasing expectations of its customers. By closing this gap you could obtain strong competitive advantages for your tourism business or your destination. But innovation in tourism is a difficult and complex task. It is a serious strategic task.
This volume written by international experts in tourism closes the gap between the available knowledge on innovation and its transformation into innovative products and services in tourism. The user gains central insights for the driving forces of innovation. The book shows how the spatial distribution of tourism enterprises, the degree of rivalry or cooperation, the closeness to resources and the clients are affecting innovations.
Highlights
- Sources and determinants of innovations
- The destination as an innovation system for non-winter tourism
- Technology externalities in the tourism industry
- Towards an innovation-oriented tourism policy
- Innovation in tourism enabled by ICT
- On the nature of the innovative organization in tourism
- Impulsive thoughts: What leads to emotions, where and how?
- Knowledge management as precursor for innovation in tourism - the case of "Family Nests" in Tyrol
- Customer orientation through emotional marketing - towards creating an innovative virtual buying experience

Portrait

Herausgegeben von Dr. Bibiana Walder, Prof. Dr. Klaus Weiermair, Prof. Dr. Amparo Sancho Pérez
Mit Beiträgen von Dr. Paz Rico Belda, Professor Dr. Thomas Bieger, Dr. Bernardi Cabrer Borrás, Dr. Arvid Flagestad, Dr. Kurt Grötsch, Prof. Dr. Peter Keller, Prof. Dr. Stefan Klein, Claudia Möller, Silvia Pfeil, Dr. Birgit Pikkemaat, Prof. Dr. Amparo Sancho Pérez, Markus Schuckert, Dr. Bibiana Walder, Prof. Dr. Klaus Weiermair, Robert Weinert und Prof. Dr. Hannes Werthner
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.