Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Consumerism in World History als Buch
PORTO-
FREI

Consumerism in World History

The Global Transformation of Desire. 2 New edition. black & white illustrations. Sprache: Englisch.
Buch (kartoniert)
This second edition of Consumerism in World History draws on recent research of the consumer experience in the West and Japan, while also examining societies less renowned for consumerism, such as those in Africa. By relating consumerism to other is… weiterlesen
Dieses Buch ist auch verfügbar als:
Buch

29,99*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei Wochen
Consumerism in World History als Buch

Produktdetails

Titel: Consumerism in World History
Autor/en: Peter N. Stearns

ISBN: 0415395879
EAN: 9780415395878
The Global Transformation of Desire.
2 New edition.
black & white illustrations.
Sprache: Englisch.
Taylor & Francis Ltd

8. Februar 2006 - kartoniert - 176 Seiten

Beschreibung

This second edition of Consumerism in World History draws on recent research of the consumer experience in the West and Japan, while also examining societies less renowned for consumerism, such as those in Africa. By relating consumerism to other issues in world history, this book forces reassessment of our understanding of both consumerism and global history. Each chapter has been updated and new features now include:
  • a chapter on Latin America
  • Russian and Chinese developments since the 1990s
  • the changes involved in trying to bolster consumerism as a response to recent international threats
  • examples of consumerist syncretism, as in efforts to blend beauty contests with traditional culture in Kerala.
With updated suggested reading, the second edition of Consumerism in World History is essential reading for all students of world history.

Inhaltsverzeichnis

1. Before Consumerism Part 1: The Emergence of Consumerism in the West 2. The Emergence of Consumerism 3. The First Causes of Consumerism 4. Consumerism Across the Atlantic: An Early Imitation 5. The Explosion of Consumerism in Western Europe and the United States 6. The Dark Side of Western Consumerism Part 2: Consumerism Goes Global 7. Consumerism in Russia 8. Consumerism in East Asia 9. Consumerism in Africa 10. Consumerism in the Islamic Middle East Part 3: Consumerism Toward the New Century 11. Consumerism in the Contemporary World 12. Conclusion: Who Wins - Consumerism or Consumers?

Portrait

Peter N. Stearns is Provost and Professor of History at George Mason University. His books include The Other Side of Western Civilization (5th edition, 1999), Childhood in World History (Routledge, 2005) and Gender in World History (2nd edition, Routledge, 2006).

Pressestimmen

'This is a clever book.' - Business History

Mehr aus dieser Reihe

zurück
Aging in World History
Buch (gebunden)
von David Troyansky
Science In World History
Buch (kartoniert)
von James Trefil
Peace in World History
Buch (gebunden)
von Peter N. Stearns
The Environment in World History
Buch (gebunden)
von Stephen Mosley
Gender in World History
Buch (gebunden)
von Peter N. Stearns
vor
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.