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How to catch the Big Idea. Englische Ausgabe als Buch
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How to catch the Big Idea. Englische Ausgabe

The Strategies of the Top-Creatives. 1. Auflage. 60 Abbildungen. Lesebändchen. Sprache: Englisch.
Buch (gebunden)
Großartige Werbeideen sind kein Zufall, sondern das Ergebnis eines konsequent gemanagten Wertschöpfungsprozesses. Was Top-Kreative bei ihrer Arbeit gemeinsam haben, zeigt dieses Buch, belegt durch zahlreiche Zitate aus Interviews, die der Autor mit ü … weiterlesen
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How to catch the Big Idea. Englische Ausgabe als Buch

Produktdetails

Titel: How to catch the Big Idea. Englische Ausgabe
Autor/en: Ralf Langwost, John Hegarty

ISBN: 3895782386
EAN: 9783895782381
The Strategies of the Top-Creatives.
1. Auflage.
60 Abbildungen.
Lesebändchen.
Sprache: Englisch.
Publicis Kommunikationsag

7. Oktober 2004 - gebunden - 294 Seiten

Beschreibung

Großartige Werbeideen sind kein Zufall, sondern das Ergebnis eines konsequent gemanagten Wertschöpfungsprozesses. Was Top-Kreative bei ihrer Arbeit gemeinsam haben, zeigt dieses Buch, belegt durch zahlreiche Zitate aus Interviews, die der Autor mit über 70 Top-Kreativen aus 15 Ländern geführt hat. Dabei geht es nicht mehr um die Frage "Wer ist kreativ?", sondern "Wer ist schneller, öfter und präziser kreativ?" Das Buch bietet allen am kreativen Prozess Beteiligten eine praxisnahe Struktur zur Erarbeitung der Kommunikationsidee mit insgesamt 12 Arbeitsphasen, vom ersten Gespräch mit dem Auftraggeber über das Briefing, die Informationssammlung, die strategische Formulierung des Benefits, die Ideenfindung, -beschreibung und -bewertung bis hin zur Produktion und zum Schutz der Idee. Es zeigt ihnen, wie sie ihren eigenen Denk- und Arbeitsprozess optimieren können - wirksam, nachvollziehbar und selbstbestimmt. "How to Catch the Big Idea" liefert kraftvoll-inspirierende Fragen für die Tagesarbeit, konkrete und nachvollziehbare Tipps für den Umgang mit Ideen. Von der kreativen Strategie-Entwicklung bis zu deren Umsetzung vermittelt dieses Buch praxisnah die Grundlagen für eine effektivere und kreativere Arbeitsstruktur. Wer von den weltweit besten der Branche lernen möchte, wird dieses Buch lieben.

Inhaltsverzeichnis

Management Principles for Big Ideas.
The idea as the most intensive manifestation of energy. The value of Big Ideas.
The vision: How to create a company that works for big ideas.
The client: How to make your client a great creative director.
The mission: How to transform a great problem into a great idea.
The information: How to win an insight, that makes a difference.
The strategy: How to give an idea a clear and relevant direction.
The creative brief: How to focus an energy to start an idea.
The finding of ideas: How to receive an answer that you did not expect.
The description of ideas: How to work with an idea without losing it.
The assessment of ideas: How to judge an idea professionally.
The presentation of ideas: How to let the energy of an idea jump over.
The protection of ideas: How to protect a Great Idea before it appears.
The production of an idea: How to manifest a magic kiss.
Successful ideas change the world. Will you change the world?

Portrait

Ralf Langwost holds a degree in communication science and is an innovation coach. After studying at the University of the Arts in Berlin, he worked for several advertising agencies, including Ogilvy & Mather, Ted Bates and Wunderman/Young & Rubicam, Frankfurt, ending up as creative director for such renowned international brands as American Express, Pirelli, Swissair and Novell.
With his founding of IdeaManagement®, Langwost established an internationally successful coaching concept, that is the first to allow the training of top creative performance within a deliberately managed value-added process.
By applying the latest results from creativity research to creation and communication, he shows in his workshops how to catch the "Big Idea" more easily and more quickly.
These days Ralf Langwost advises managers and other employees of companies and agencies in Germany and abroad in adapting and optimizing their creative resources. His clients are mainly innovation-oriented enterprises, advertising agencies, product development teams, pioneering television stations or international brand names.


Pressestimmen

"As we are in the business of ideas, this is a great one." John Hegarty, Founder BBH, London
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