Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Design and Brand als Buch
PORTO-
FREI

Design and Brand

The Influence of Product Form on the Formation of Brands. 'Gabler Edition Wissenschaft'. 'Marken- und…
Buch (kartoniert)
Although the strategic importance of design for creating strong brands has been known for some time, studies on marketing have neglected to investigate the relationship between design and brand.
On the basis of sign- and cognitive-scientific theories, … weiterlesen
Dieses Buch ist auch verfügbar als:
Buch

59,99*

inkl. MwSt.
Portofrei
Sofort lieferbar
Design and Brand als Buch

Produktdetails

Titel: Design and Brand
Autor/en: Robert Kreuzbauer

ISBN: 3824475944
EAN: 9783824475940
The Influence of Product Form on the Formation of Brands.
'Gabler Edition Wissenschaft'. 'Marken- und Produktmanagement'.
Auflage 2002.
Book.
Sprachen: Deutsch Englisch.
Deutscher Universitätsverlag

28. März 2002 - kartoniert - 248 Seiten

Beschreibung

Although the strategic importance of design for creating strong brands has been known for some time, studies on marketing have neglected to investigate the relationship between design and brand.
On the basis of sign- and cognitive-scientific theories, Robert Kreuzbauer develops an approach to explain the influence of design on brand perception and the storage of brand knowledge. He integrates the latest theories on form perception and cognitive knowledge representation and shows how salient product form attributes (brand identifiers) shape the entire brand. The author also presents a detailed discussion of diverse methods for identifying salient brand design attributes.

Inhaltsverzeichnis

Brand strength through design - Design as a part of brand knowledge - Theoretic framework of brand- and design perception - Model for storing product forms - Combination of sign-theoretic and cognitive theories - Methods for measuring and determining salient brand design attributes

Portrait

Dr. Robert Kreuzbauer promovierte bei Prof. Dr. Hans Mühlbacher am Institut für Wertprozessmanagement, Abteilung Marketing der Universität Innsbruck. Heute ist Berater bei der Kiska GmbH, einem führenden europäischen Design-Unternehmen.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.