Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Bücher immer versandkostenfrei
Managing Knowledge als Buch
PORTO-
FREI

Managing Knowledge

An Essential Reader. 67:B&W 6. 69 x 9. 61 in or 244 x 170 mm (Pinched Crown) Perfect Bound on White w/Gloss Lam.…
Buch (kartoniert)
Ihr 12%-Rabatt auf alle Spielwaren, Hörbücher, Filme, Musik u.v.m
 
12% Rabatt sichern mit Gutscheincode: WIESN12
 
Knowledge management is crucial to organizational learning, innovation and success within organizations. The Second Edition of the successful knowledge management reader provides a core source of key theoretical thinkers in the field and presents the … weiterlesen
Buch

71,99*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei bis drei Werktagen
Managing Knowledge als Buch

Produktdetails

Titel: Managing Knowledge
Autor/en: Stephen E. Little, Tim Ray

ISBN: 1412912415
EAN: 9781412912419
An Essential Reader.
67:B&W 6. 69 x 9. 61 in or 244 x 170 mm (Pinched Crown) Perfect Bound on White w/Gloss Lam.
Sprache: Englisch.
Sage Publications UK

1. Oktober 2005 - kartoniert - 368 Seiten

Beschreibung

Knowledge management is crucial to organizational learning, innovation and success within organizations. The Second Edition of the successful knowledge management reader provides a core source of key theoretical thinkers in the field and presents the most up-to-date leading-edge articles that explore emerging trends. A comprehensive introduction places these readings in context and draws together key strands across the field.
The new reader includes new and revised chapters as well as newly authored material, to provide students with a current resource that enables the study of knowledge management from a variety of perspectives. Theoretical work and engaging case studies place knowledge management in the context of an emerging global economy.

Inhaltsverzeichnis

Introduction - Tim Ray
PART ONE: KEY CONCEPTS
SECI, Ba and Leadership - I Nonaka, R Toyama and N Konno
A Unified Model of Dynamic Knowledge Creation
Building Epistemologies - S D N Cook and J S Brown
The Generative Dance between Organizational Knowledge and Organizational Knowing
What Is Organizational Knowledge? - Haridimos Tsoukas and Efi Vladimirou
Do We Really Understand Tacit Knowledge? - Haridimos Tsoukas
An Overview - J C Spender
What's New and Important about Knowledge Management? Building New Bridges between Managers and Academics
PART TWO: KNOWING IN PRACTISE
Deep Smarts - Dorothy Leonard and Walter Swap
Organizational and Occupational Commitment - Tam Yeuk-Mui May, Marek Korczynski and Stephen Frenkel
Knowledge Workers in Large Corporations
Human Resouce Policies for Knowledge Work - John Storey
Knowledge Management Initiatives - John Storey and Elizabeth Barnett
Learning from Failure
IC Valuation and Measurement - Daniel Andriessen
Managing Knowledge and Innovation across Boundaries - Paul Quintas
The Human Resource Architecture - David P Lepak and Scott A Snell
Toward a Theory of Human Capital Allocation and Development
HR's Role in Building Relationship Networks - Mark L Lengnick-Hall and Cynthia A Lengnick-Hall
PART THREE: REVISING THE AGENDA - Tim Ray and Stewart Clegg
Tacit Knowing, Communication and Power
Lessons from Japan
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.