Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Theory and Research in Behavioral Pediatrics als Buch
- 6 % **

Theory and Research in Behavioral Pediatrics

Volume 3. 1986. Auflage. Book. Sprache: Englisch.
Buch (gebunden)
Volume 1 of Theory and Research in Belwvioral Pediatrics drew attention to issues related to the assessment of the preterm infant, to organizational processes in infant development, and to the systemic nature of caregiver-infant relationships. Vol um … weiterlesen
Jetzt

150,49*

inkl. MwSt.
Bisher: € 160,49
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei bis drei Werktagen
Theory and Research in Behavioral Pediatrics als Buch

Produktdetails

Titel: Theory and Research in Behavioral Pediatrics

ISBN: 0306423286
EAN: 9780306423284
Volume 3.
1986. Auflage.
Book.
Sprache: Englisch.
Herausgegeben von H. E. Fitzgerald, B. M. Lester, M. W. Yogman
Springer US

31. Dezember 1986 - gebunden - 258 Seiten

Beschreibung

Volume 1 of Theory and Research in Belwvioral Pediatrics drew attention to issues related to the assessment of the preterm infant, to organizational processes in infant development, and to the systemic nature of caregiver-infant relationships. Vol ume 2 continued the theme of systemic organization while ex amining various contextual and ecological factors that affect development during infancy and childhood. Volume 3 con tinues these themes. Interdisciplinary and cross-disciplinary studies, cross-cul tural comparisons, prospective longitudinal designs, and so phisticated multivariate correlational models have encouraged developmentalists to formulate new conceptualizations of the dynamic relationships among those organismic, transactional, and ecological variables that regulate organizational processes. As a result, many traditional models of development have been discarded or, at minimum, have been markedly transformed. Similarly, many time-honored "facts" of development have been seriously challenged both theoretically and empirically. In Chapter 1, Philip R. Zelazo challenges traditional ap proaches to infant developmental assessment. Zelazo goes a step beyond noting the poor predictive validity of infant devel opmental examinations, by arguing that such examinations bias the evaluation of infants with handicapping conditions. The emphasis in standard developmental examinations on motor performance, receptive language, and behavioral compliance Vll Vlll PREFACE works against infants whose handicapping conditions involve neuromotor, attentional, or auditory dysfunctions. Zelazo's pro posed alternative is to directly assess mental activity using cog nitive-behavioral measures of mental competence derived from central processing models of schema formation.

Inhaltsverzeichnis


1. An Information Processing Approach to Infant-Toddler Assessment and Intervention.-
2. Assessing the Family Environment of Young Children.-
3. Environmental Toxins and Infant Development.-
4. Nutrition and Social Behavior.-
5. Depression in Childhood and Adolescence.- Author Index.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.