Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Who Benefits from Special Education?: Remediating (Fixing) Other People's Children als Buch
PORTO-
FREI

Who Benefits from Special Education?: Remediating (Fixing) Other People's Children

New. Sprache: Englisch.
Buch (gebunden)
This book addresses the negative consequences of labeling and separating education for students with "disabilities"; the cultural biases inherent in the way that children's learning difficulties are viewed; the social construction of disability; the … weiterlesen
Buch

111,99*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei Wochen
Who Benefits from Special Education?: Remediating (Fixing) Other People's Children als Buch

Produktdetails

Titel: Who Benefits from Special Education?: Remediating (Fixing) Other People's Children

ISBN: 0805855289
EAN: 9780805855289
New.
Sprache: Englisch.
Herausgegeben von Ellen A. Brantlinger
ROUTLEDGE CHAPMAN HALL

Oktober 2005 - gebunden - 276 Seiten

Beschreibung

This book addresses the negative consequences of labeling and separating education for students with "disabilities"; the cultural biases inherent in the way that children's learning difficulties are viewed; the social construction of disability; the commercialization of special education; the tension between professional ideology and practice versus the wishes and expectations of children, adolescents, and adults with disabilities and their families; and related issues.

Inhaltsverzeichnis

Contents: Preface. S. Danforth, S. Taff, P.M. Ferguson, Place, Profession, and Program in the History of Special Education Curriculum. J. Allan, Failing to Make Progress?: The Aporias of Responsible Inclusion. E. Brantlinger, The Big Glossies: How Textbooks Structure (Special) Education. N. Erevellas, A. Kanga, R. Middleton, How Does It Feel to Be a Problem? Race, Disability, and Exclusion in Educational Policy. A. de Waal-Lucas, Multicultural Education: Not Needed in the Suburbs! S. Harvey-Koelpin, The Impact of Reform on Students With Disabilities. E. Stoughton, Marcus and Harriet: Living on the Edge in School and Society. G. Lewis-Robertson, No Place Like Home. E. Brantlinger, Winners Need Losers: The Basis for School Competition and Hierarchies. E. Brantlinger, Conclusion: Whose Labels? Whose Norms? Whose Needs? Whose Benefits?

Mehr aus dieser Reihe

zurück
Christian Privilege in U.S. Education: Legacies and Current Issues
Buch (gebunden)
von Kevin J. Burke, …
The Concept of Care in Curriculum Studies: Juxtaposing Currere and Hakbeolism
Buch (gebunden)
von Jung-Hoon Jung
Curriculum Studies Handbook - The Next Moment
Buch (gebunden)
von Malewski Erik
The Education of Eros: A History of Education and the Problem of Adolescent Sexuality
Buch (gebunden)
von Dennis Carlson
Trajectories in the Development of Modern School Systems: Between the National and the Global
Buch (gebunden)
vor
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.