Etc.: Frequency Processing and Cognition als Buch (gebunden)
PORTO-
FREI

Etc.: Frequency Processing and Cognition

New. Sprache: Englisch.
Buch (gebunden)
A fundamental piece of information we use to make decisions, understand past events, and predict future events in our lives, is 'frequency'. We make judgements, assess risk and make consumer decisions, on the basis of the frequency of events we have … weiterlesen
Buch (gebunden)

193,99 *

inkl. MwSt.
Portofrei
vorbestellbar
Etc.: Frequency Processing and Cognition als Buch (gebunden)

Produktdetails

Titel: Etc.: Frequency Processing and Cognition

ISBN: 0198508638
EAN: 9780198508632
New.
Sprache: Englisch.
Herausgegeben von Peter Sedlmeier, Tilmann Betsch
OXFORD UNIV PR

1. Oktober 2002 - gebunden - 350 Seiten

Beschreibung

A fundamental piece of information we use to make decisions, understand past events, and predict future events in our lives, is 'frequency'. We make judgements, assess risk and make consumer decisions, on the basis of the frequency of events we have experienced or observed. Given the ability to affect both our beliefs and behaviour, this is a topic that has long been in need of an integrative review. This is the first book to focus on the topic of 'frequency processing'. With contributions from the leaders in the field of psychology, it is a book that will profoundly influence future research in this area.

Inhaltsverzeichnis

1. Frequency Processing and Cognition: Introduction and Overview; THEORETICAL MODELS AND PERSPECTIVES; 2. Frequency processing: A twenty-five year perspective; 3. Encoding, representing and estimating event frequencies: A multiple strategy perspective; 4. In the year 2054: Innumeracy defeated; 5. Frequency judgements and retrieval structures: Splitting, zooming and merging the units of the empirical world; 6. Experiential and contextual heuristics in frequency judgement: Ease of recall and response scales; 7. Tversky and Kahneman's availability approach to frequency judgement: a critical analysis; 8. A memory models approach to frequency and probability judgement: Applications of Minerva 2 and Minerva-DM; 9. Associative learning and frequency judgements: The PASS model; 10. Frequency, contingency and the information processing theory of conditioning; ESSENTIAL EMPIRICAL RESULTS; 11. Effects of processing fluency on estimates of probability and frequency; 12. Frequency judgements of emotions: The cognitive basis of personality assessment; 13. Online strategies versus memory-based strategies in frequency estimation; 14. Frequency learning and order effects in belief updating; 15. The psychophysics metaphor in calibration research; PRACTICAL IMPLICATIONS; 16. Frequency effects in consumer decision making; 17. Free word associations and the frequency of co-occurrence in language use; 18. Technology needs Psychology: How natural frequencies foster insight in medical and legal experts; 19. Frequency processing and cognition: Stock-taking and outlook

Pressestimmen

This excellent collection provides the reader with a comprehensive coverage of findings and theories about how people encode and summarize frequency information. While it is a smorgasbord of self-contained chapters with little cross-referencing (or elaboration of disagreements), the high quality of the vast majority of these chapters yields a cognitive feast. They are written by eminent researchers who have opted to present both recent results and summaries of their most important work - certainly not the feared secondary idea or paper submitted because it would be easier to publish in an edited volume than in critically peer reviewed journal. Robyn M. Dawes, Charles J. Queenan, Jr. University Professor, Department of Social and Decision Sciences, Carnegie Mellon University, USA
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen, die das Lesen aber nicht einschränken. Mängelexemplare sind durch einen Stempel als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Diese Artikel unterliegen nicht der Preisbindung, die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt. Die jeweils zutreffende Alternative wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

4 Der gebundene Preis dieses Artikels wird nach Ablauf des auf der Artikelseite dargestellten Datums vom Verlag angehoben.

5 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) des Herstellers.

6 Der gebundene Preis dieses Artikels wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

7 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

10 Ihr Gutschein AUDIOZEIT15 gilt bis einschließlich 14.04.2020 und nur für die Kategorie Hörbuch Downloads und Hörbuch CDs. Der Gutschein kann mehrmals eingelöst werden. Sie können den Gutschein ausschließlich online einlösen unter www.hugendubel.de. Der Gutschein ist nicht mit anderen Gutscheinen und Geschenkkarten kombinierbar. Eine Barauszahlung ist nicht möglich. Ein Weiterverkauf und der Handel des Gutscheincodes sind nicht gestattet.

11 Ihr Gutschein AUDIOZEIT20 gilt bis einschließlich 30.04.2020 und nur für die Kategorie Hörbuch Downloads und Hörbuch CDs. Der Gutschein kann mehrmals eingelöst werden. Sie können den Gutschein ausschließlich online einlösen unter www.hugendubel.de. Der Gutschein ist nicht mit anderen Gutscheinen und Geschenkkarten kombinierbar. Eine Barauszahlung ist nicht möglich. Ein Weiterverkauf und der Handel des Gutscheincodes sind nicht gestattet.

12 Ihr Gutschein RABATT40 gilt bis einschließlich 11.04.2020. Sie können den Gutschein ausschließlich online einlösen unter www.hugendubel.de. Keine Bestellung zur Abholung in der Buchhandlung möglich. Der Gutschein gilt nur auf das Gravitrax Starterset (EAN: 4005556275908) und "Create Verrückte Weltreise" (EAN: 4005556008056) und nur solange der Vorrat reicht. Der Gutschein ist nicht mit anderen Gutscheinen und Geschenkkarten kombinierbar. Eine Barauszahlung ist nicht möglich. Ein Weiterverkauf und der Handel des Gutscheincodes sind nicht gestattet.

* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.