Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Innovation and Visualization: Trajectories, Strategies, and Myths als Taschenbuch
PORTO-
FREI

Innovation and Visualization: Trajectories, Strategies, and Myths

von Amy Ione
Sprache: Englisch.
Taschenbuch
Ihr 13%-Rabatt auf alle Spielwaren, Hörbücher, Filme, Musik u.v.m
 
13% Rabatt sichern mit Gutscheincode: GIBMIR13
 
Amy Ione's Innovation and Visualization is the first in detail account that relates the development of visual images to innovations in art, communication, scientific research, and technological advance. Integrated case studies allow Ione to put asid … weiterlesen
Taschenbuch

87,49*

inkl. MwSt.
Portofrei
vorbestellbar
Innovation and Visualization: Trajectories, Strategies, and Myths als Taschenbuch

Produktdetails

Titel: Innovation and Visualization: Trajectories, Strategies, and Myths
Autor/en: Amy Ione

ISBN: 9042016752
EAN: 9789042016750
Sprache: Englisch.
BRILL ACADEMIC PUB

Januar 2005 - kartoniert - 271 Seiten

Beschreibung

Amy Ione's Innovation and Visualization is the first in detail account that relates the development of visual images to innovations in art, communication, scientific research, and technological advance. Integrated case studies allow Ione to put aside C. P. Snow's "two culture" framework in favor of cross-disciplinary examples that refute the science/humanities dichotomy. The themes, which range from cognitive science to illuminated manuscripts and media studies, will appeal to specialists (artists, art historians, cognitive scientists, etc.) interested in comparing our image saturated culture with the environments of earlier eras. The scope of the examples will appeal to the generalist.

Inhaltsverzeichnis

Preface 1 Introduction: Two Cultures 2 Prelude 3 Art and Consciousness: Methodologies 4 Polyphonic Chords, Chromatic Painting and Synesthesia 5 Books, Rhetoric and Visual Art 6 Theory: Innovation: Practice 7 The Nineteenth Century: Painting, Photography and Vision Science 8 The Nineteenth Century: Inside Out and Upside Down 9 Working Space Revisited: Painting 10 Working Space Revisited: New Genres 11 Perception, Visual Art and the Brain 12 Viewing the Past: Conservation and Restoration Studies 13 Conclusion: Entering the Twenty-first century Notes on Chapter Title Quotes Bibliography Index

Portrait

Amy Ione is currently the Director of The Diatrope Institute, a California-based group that disseminates information and engages in research exploring art, science and visual studies. She has published extensively on art, science and technology relationships. Ione's artwork has been exhibited extensively in the United States and Europe, and is found in many collections.

Mehr aus dieser Reihe

zurück
The Subject of Aesthetics: A Psychology of Art and Experience
Taschenbuch
von Tone Roald
An Introduction to the Social and Political Philosophy of Bertolt Brecht: Revolution and Aesthetics
Taschenbuch
von Anthony Squiers
Making Mind: Moral Sense and Consciousness in Philosophy, Science, and Literature
Taschenbuch
von Gregory F. Tague
In Quest of the Self: Masquerade and Travel in the Eighteenth-Century Novel. Fielding, Smollett, Sterne
Taschenbuch
von Jakub Lipski
Fluxus: The Practice of Non-Duality
Taschenbuch
von Natasha Lushetic…
vor
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.