Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Gaining Influence in Public Relations: The Role of Resistance in Practice als Taschenbuch
PORTO-
FREI

Gaining Influence in Public Relations: The Role of Resistance in Practice

Sprache: Englisch.
Taschenbuch
Ihr 10% Rabatt bei Hugendubel.de
 
10% Rabatt sichern mit Gutscheincode: XMAS10
 
"Gaining Influence in Public Relations "explores how professionals can increase their influence in practice to help their organizations achieve success. This provocative book explores the largely uncharted territories of power, resistance, dissent, a … weiterlesen
Taschenbuch

54,99 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei Wochen
Gaining Influence in Public Relations: The Role of Resistance in Practice als Taschenbuch

Produktdetails

Titel: Gaining Influence in Public Relations: The Role of Resistance in Practice
Autor/en: Bruce K. Berger, Bryan H. Reber

ISBN: 080585293X
EAN: 9780805852936
Sprache: Englisch.
LAWRENCE ERLBAUM ASSOC INC

Dezember 2005 - kartoniert - 276 Seiten

Beschreibung

"Gaining Influence in Public Relations "explores how professionals can increase their influence in practice to help their organizations achieve success. This provocative book explores the largely uncharted territories of power, resistance, dissent, and activism in public relations, arguing that practitioners can increase their power and social legitimacy by developing and using a wider range of influence resources, strategies, and tactics. Authors Bruce K. Berger and Bryan H. Reber talked with hundreds of practitioners, analyzed original survey data, and examined a detailed case study to develop a theory of power relations. Ultimately, the book seeks to advance the ethical and effective practice of public relations. Intended for scholars and graduate students in public relations, it also has much to offer practitioners, as well as scholars and students in organizational communication, organizational theory, human resources, and leadership.

Inhaltsverzeichnis

Contents: Preface. Influence in Public Relations and Why It's Important. Public Relations Roles, Responsibilities, and the "Right Thing." Resistance, Politics, and Power Relations. Identifying and Using Influence Resources in Public Relations. Alpha Approaches in Public Relations: The Use of Sanctioned Influence Tactics. The Communication Change Project at Whirlpool: Converting Power Into Performance. Omega Approaches in Public Relations: The Use of Unsanctioned Influence Tactics. The Use of Dissent in Public Relations. The Power of Political Will and Intelligence. Breaking Out of the "Iron Cage" of Practice. A Public Relations Manifesto. Appendix: The Dissent Survey.

Mehr aus dieser Reihe

zurück
Media Entertainment PR
Taschenbuch
Total Propaganda PR
Taschenbuch
von Alex S. Edelstei…
Working with Numbers and Statistics: A Handbook for Journalists
Taschenbuch
von Charles Livingst…
Television and Child Development
Taschenbuch
von Judith Van Evra
Handbook of Political Communication Research
Taschenbuch
vor
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
Artikel mit dem Hinweis "Pünktlich zum Fest" werden an Lieferadressen innerhalb Deutschlands rechtzeitig zum 24.12.2018 geliefert.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.