Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Bücher immer versandkostenfrei
Competitive Destination als Taschenbuch
PORTO-
FREI

Competitive Destination

A Sustainable Tourism Perspective. New ed. black & white illustrations, black & white tables, figures.…
Taschenbuch
This book provides a framework for understanding the complex and multifaceted nature of the factors that affect destination competitiveness. It offers guidance on how to create successful destinations by developing and presenting a conceptual model o … weiterlesen
Taschenbuch

42,49*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei Wochen
Competitive Destination als Taschenbuch

Produktdetails

Titel: Competitive Destination
Autor/en: Geoffrey (La Trobe University, Australia) Crouch, J. (University of Calgary, Canada) Ritchie

ISBN: 184593010X
EAN: 9781845930103
A Sustainable Tourism Perspective.
New ed.
black & white illustrations, black & white tables, figures.
Sprache: Englisch.
CABI Publishing

20. Mai 2005 - kartoniert - 304 Seiten

Beschreibung

This book provides a framework for understanding the complex and multifaceted nature of the factors that affect destination competitiveness. It offers guidance on how to create successful destinations by developing and presenting a conceptual model of destination competitiveness that recognizes the importance of sustainability for long-term success. The book presents a strong theoretical background for managerial decision-making, giving destination managers a range of tools with which to analyse and increase the competitiveness of their areas.

Inhaltsverzeichnis

The Evolving Nature of Competition and Sustainability; Conceptual and Theorectical Perspectives; Part I: The Competitive Destination; Part II: The Sustainable Tourism Destination; A Model of Destination Competitiveness; The Macroenvironment: Global Forces Shaping World Tourism; The Competitive (Micro)Environment: The Destination and the Tourism System; Core Resources and Attractors: The Essence of Destination Appeal; Supporting Factors and Resources: Elements that Enhance Destination Appeal; Destination Policy, Planning and Development; Destination Management: The Key to Maintaining a Sustainable Competitive Advantage; Qualifying and Amplifying Determinants: Parameters that Define Destination Potential; The Destination Audit: Putting the Model to Work.

Pressestimmen

"An important and welcome contribution to the literature of tourism studies. Highly recommended". S A Schulman, Choice "This book is an articulate and valuable contribution to the tourism literature... It is likely to become a standard reference for many years to come." Geoffrey Wall, Tourism Recreation Research"
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.