Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Global Media Studies: An Ethnographic Perspective als Taschenbuch
PORTO-
FREI

Global Media Studies: An Ethnographic Perspective

Sprache: Englisch.
Taschenbuch
Ihr 12%-Rabatt auf alle Spielwaren, Hörbücher, Filme, Musik u.v.m
 
12% Rabatt sichern mit Gutscheincode: SONNE12
 
Global Media Studies explores the theoretical and methodological threats that are defining global media studies as a discipline. Emphasizing the connection of globalisation to local culture, this collection considers the diversity of modes of recepti … weiterlesen
Taschenbuch

51,99*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei Wochen
Global Media Studies: An Ethnographic Perspective als Taschenbuch

Produktdetails

Titel: Global Media Studies: An Ethnographic Perspective

ISBN: 0415314410
EAN: 9780415314411
Sprache: Englisch.
Herausgegeben von Marwan Kraidy, Patrick D. Murphy
ROUTLEDGE CHAPMAN HALL

September 2003 - kartoniert - 313 Seiten

Beschreibung

Global Media Studies explores the theoretical and methodological threats that are defining global media studies as a discipline. Emphasizing the connection of globalisation to local culture, this collection considers the diversity of modes of reception, reception contexts, uses of media content, and the performative and creative relationships that audiences develop with and through the media. Through ethnographic case studies from Brazil, Denmark, the UK, Japan, Lebanon, Mexico, South Africa, Turkey and the United States, the contributors address such questions as: what links media consumption to a lived global culture; what role cultural tradition plays globally in confronting transnational power; how global elements of mediated messages acquire class; and regional and local characteristics.

Inhaltsverzeichnis

Part 1: Introduction, Chapter 1 Towards an Ethnographic Approach to Global Media Studies, Part 2: Situating Ethnography in Global Media Studies, Chapter 2 The Problem of Textuality in Ethnographic Audience Research, Chapter 3 Passing Ethnographies: Rethinking the Sites of Agency and Reflexivity in a Mediated World, Chapter 4 Where is Audience Ethnographer's Fieldwork?, Chapter 5 Audience letters and letter-writers: Constituting the Audience for Radio in Transnational Contexts, Chapter 6 Rituals in the Modern World: Applying the Concept of Ritual in Media Ethnography, Part 3: Researching the Local, Chapter 7 Negotiation and the Position: On the Need and Difficulty of 'Thicker Description', Chapter 8 "Now that you're going home, are you going to write about the natives you studied?": Telenovela Reception, Adultery and the Dilemmas of Ethnographic Practice, Chapter 9 Methodology as Lived Experience, Chapter 10 On the Border: Reflections on Ethnography and Gender, Chapter 11 Radio's Early Arrival in Rural Appalachia, Part 4: Articulating Globalization Through Ethnography, Chapter 12 Ask the West, Will Dinosaurs Come Back?, Chapter 13 Where the Global Meets the Local: South African Youth and Their Experience of Global Media, Chapter 14 Chasing Echoes: Cultural Reconversion, Self-Representation, and Mediascapes in Mexico, Chapter 15 Globalization avant la lettre? Audience Ethnography, Media Institutions and Local Identity in Lebanon, Part 5: Afterword, Chapter 16 Media Ethnography: Local, Global or Translocal?
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.