Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Conceptual Statistics for Beginners als Taschenbuch
PORTO-
FREI

Conceptual Statistics for Beginners

3. Auflage. 23:B&W 6 x 9 in or 229 x 152 mm Perfect Bound on White w/Gloss Lam. Sprache: Englisch.
Taschenbuch
Now in its third edition, Conceptual Statistics for Beginners emphasizes and facilitates the conceptual understanding of statistics and statistical concepts for the purpose of reading and accurately interpreting research literature. The last two chap … weiterlesen
Taschenbuch

36,49*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei bis drei Werktagen
Conceptual Statistics for Beginners als Taschenbuch

Produktdetails

Titel: Conceptual Statistics for Beginners
Autor/en: Isadore Newman

ISBN: 0761833455
EAN: 9780761833451
3. Auflage.
23:B&W 6 x 9 in or 229 x 152 mm Perfect Bound on White w/Gloss Lam.
Sprache: Englisch.
University Press of America

28. Januar 2006 - kartoniert - 252 Seiten

Beschreibung

Now in its third edition, Conceptual Statistics for Beginners emphasizes and facilitates the conceptual understanding of statistics and statistical concepts for the purpose of reading and accurately interpreting research literature. The last two chapters of the book introduce two new concepts. The first concept is type VI error, which is the inconsistency between the statistical procedure and the research question. The final chapter introduces the importance of the concept of "Replicability" vs. statistical significance and effect size.

Inhaltsverzeichnis

1 Introduction Chapter 2 Introduction to Statistics Chapter 3 Correlation, Reliability, and Validity Correlation Chapter 4 The Meaning of Statistical Significance Chapter 5 Introduction to the Concept of Interaction Chapter 6 Introduction to Factorial Design and its Interpretation Chapter 7 Introduction to Research Design: Internal & External Validity Chapter 8 Further Discussions on Research Designs Chapter 9 Type VI Error: Inconsistency Between the Statistical Procedure and the Research Question Chapter 10 Two Method of Estimating a Study's Replicability 11 References 12 Appendices 13 Glossary 14 Index 15 About the Authors

Portrait

Isadore Newman is Professor in the College of Education at the University of Akron.

Pressestimmen

This work presents concepts and terminology for students in the social sciences embarking on the study of statistics. The book will be useful for those seeking to flatten the learning curve associated with introductory statistics methods courses. For personal libraries, public libraries, and academic libraries serving undergraduate and graduate programs in the social sciences.Summing Up: RECOMMENDED. General readers; upper-division ungraduates through faculty. -- W.R. Lee, Iowa State University CHOICE
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.