Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Intelligence, Destiny and Education: The Ideological Roots of Intelligence Testing als Taschenbuch
PORTO-
FREI

Intelligence, Destiny and Education: The Ideological Roots of Intelligence Testing

Sprache: Englisch.
Taschenbuch
Ihr 12%-Rabatt auf alle Spielwaren, Hörbücher, Filme, Musik u.v.m
 
12% Rabatt sichern mit Gutscheincode: WIESN12
 
Intelligence - what it is and how it can be measured - is something that has exercised psychologists, educationalists, biologists and philosophers for hundreds of years. For many philosophers of education, justification of the most dominant theory - … weiterlesen
Dieses Taschenbuch ist auch verfügbar als:
Taschenbuch

49,99*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei Wochen
Intelligence, Destiny and Education: The Ideological Roots of Intelligence Testing als Taschenbuch

Produktdetails

Titel: Intelligence, Destiny and Education: The Ideological Roots of Intelligence Testing
Autor/en: John White

ISBN: 0415394937
EAN: 9780415394932
Sprache: Englisch.
ROUTLEDGE CHAPMAN HALL

Februar 2006 - kartoniert - 172 Seiten

Beschreibung

Intelligence - what it is and how it can be measured - is something that has exercised psychologists, educationalists, biologists and philosophers for hundreds of years. For many philosophers of education, justification of the most dominant theory - that intelligence has innately determined upper limits - appears inadequate.
In "Intelligence, Destiny and Education," John White passes the baton from philosophy to history as he traces some of the social and historical influences on modern ideas about human capabilities. He focuses on the influence that he believes puritan ideas and assumptions have had on the psychological conceptions of intelligence as innate. Drawing on the work of Galton, Pearson, Burt, Goddard, Terman, and others, in his search for the truth about intelligence testing, he looks at the personal histories and social religious assumptions and backgrounds of these key psychologists.
John White's concern is that in these test-orientated times a system of intelligence testing based on the eugenicists' theory of intelligence could lead to an educational caste system in which the task of education gives way to the doctrine of predestination. This fascinating book will appeal to all those involved in education.

Inhaltsverzeichnis

1. An unexplained theory of intelligence 2. Parallels 3. Origins 4. Logic and mind 5. Knowledge and the curriculum 6. Contemporary perspectives

Portrait

John White is Emeritus Professor of the Philosophy of Education at the Institute of Education, University of London, UK.

Pressestimmen

Awarded 2nd Prize for the 2007 Society for the Educational Studies Book Award
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.