Culture Jam: How to Reverse America's Suicidal Consumer Binge--Any Why We Must

Quill. Sprache: Englisch.
Taschenbuch
America is no longer a country but a multimillion-dollar brand, says Kalle Lasn and his fellow "culture jammers". The founder of Adbusters magazine, Lasn aims to stop the branding of America by changing the way information flows; the way institutions … weiterlesen
Dieser Artikel ist auch verfügbar als:
Taschenbuch

17,99 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von drei Wochen
  • Bewerten
  • Empfehlen
Culture Jam: How to Reverse America's Suicidal Consumer Binge--Any Why We Must als Taschenbuch

Produktdetails

Titel: Culture Jam: How to Reverse America's Suicidal Consumer Binge--Any Why We Must
Autor/en: Kalle Lasn

ISBN: 0688178057
EAN: 9780688178055
Quill.
Sprache: Englisch.
QUILL BOOKS

1. November 2000 - kartoniert - 272 Seiten

Beschreibung

America is no longer a country but a multimillion-dollar brand, says Kalle Lasn and his fellow "culture jammers". The founder of Adbusters magazine, Lasn aims to stop the branding of America by changing the way information flows; the way institutions wield power; the way television stations are run; and the way the food, fashion, automobile, sports, music, and culture industries set agendas. With a courageous and compelling voice, Lasn deconstructs the advertising culture and our fixation on icons and brand names. And he shows how to organize resistance against the power trust that manages the brands by "uncooling" consumer items, by "dermarketing" fashions and celebrities, and by breaking the "media trance" of our TV-addicted age.
A powerful manifesto by a leading media activist, Culture Jam lays the foundations for the most significant social movement of the early twenty-first century -- a movement that can change the world and the way we think and live.

Portrait

Featured in the PBS documentary Affluenza, Kalle Lasn, whose documentaries have been broadcast on PBS, CBC, and around the world, has won 15 international awards, and has been profiled in Time. As publisher of Adbusters magazine and founder of Media Foundation and Powershift Advertising Agency, Lasn has launched social marketing campaigns like Buy Nothing Day and TV Turnoff Week. He and his wife, Masako Tominaga, make their home in Vancouver, Canada.

Pressestimmen

"A brilliant and essential manual for our species."--David C. Korten, author of "The Post-Corporate World: Life After Capitalism"This is the culture jammer's call to reverse the suicidal consumer binges while there is still time."--George Gerbner, founder of the Cultural Environment Movement"Kalle Lasn is callenging the mental stranglehold of advertising culture."--Polly Ghazi, "Resurgence magazine
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Sicher & bequem bezahlen:
Bleiben Sie in Kontakt:
Hugendubel App
Zustellung durch:
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen, die das Lesen aber nicht einschränken. Mängelexemplare sind durch einen Stempel als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Diese Artikel unterliegen nicht der Preisbindung, die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt. Die jeweils zutreffende Alternative wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

3 Durch Öffnen der Leseprobe willigen Sie ein, dass Daten an den Anbieter der Leseprobe übermittelt werden.

4 Der gebundene Preis dieses Artikels wird nach Ablauf des auf der Artikelseite dargestellten Datums vom Verlag angehoben.

5 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) des Herstellers.

6 Der gebundene Preis dieses Artikels wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

7 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

11 Ihr Gutschein TONIE10 gilt bis einschließlich 31.10.2021. Sie können den Gutschein ausschließlich online einlösen unter www.hugendubel.de. Keine Bestellung zur Abholung in der Buchhandlung möglich. Der Gutschein gilt nur auf Tonie-Figuren, Tonie-Transporter und Lauscher und nur solange der Vorrat reicht. Der Gutschein ist nicht mit anderen Gutscheinen und Geschenkkarten kombinierbar. Eine Barauszahlung ist nicht möglich. Ein Weiterverkauf und der Handel des Gutscheincodes sind nicht gestattet.

12 Bestellungen ins Ausland und der DHL-Paketversand sind von der portofreien Lieferung ausgeschlossen. Gültig bis 31.10.2021.

* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.