Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Crisis Management by Apology: Corporate Response to Allegations of Wrongdoing als Taschenbuch
PORTO-
FREI

Crisis Management by Apology: Corporate Response to Allegations of Wrongdoing

New. Sprache: Englisch.
Taschenbuch
Ihr 12%-Rabatt auf alle Spielwaren, Hörbücher, Filme, Musik u.v.m
 
12% Rabatt sichern mit Gutscheincode: SONNE12
 
This volume examines the role of apologia and apology in response to public attack. Author Keith Michael Hearit provides an introduction to these common components of public life, and considers a diverse list of subjects, from public figures and indi … weiterlesen
Taschenbuch

41,99*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei Wochen
Crisis Management by Apology: Corporate Response to Allegations of Wrongdoing als Taschenbuch

Produktdetails

Titel: Crisis Management by Apology: Corporate Response to Allegations of Wrongdoing
Autor/en: Keith Michael Hearit, Hearit

ISBN: 0805837892
EAN: 9780805837896
New.
Sprache: Englisch.
ROUTLEDGE

September 2005 - kartoniert - 264 Seiten

Beschreibung

This volume examines the role of apologia and apology in response to public attack. Author Keith Michael Hearit provides an introduction to these common components of public life, and considers a diverse list of subjects, from public figures and individuals to corporations and institutions. He explores the motivations and rationales behind apologies, and considers the ethics and legal liabilities of these actions. Hearit provides case studies throughout the volume, with many familiar examples from recent events in the United States, as well as an international apology-making case from Japan.
The broad-perspective approach of this volume makes the content relevant and appealing to practitioners and scholars in public relations, business communications, and management. It is a valuable text for courses that take a discursive approach to public relations, and it also appeals to readers in business management, examining apology as a response strategy to corporate crises.

Inhaltsverzeichnis

Contents: Preface. Introduction. Apologia, Social Drama, and Public Ritual. Legality and Liability. Apologetic Ethics (written with Sandra L. Borden). Apologia and Individuals: Politicians, Sports Figures, and Media Celebrities. Apologia and Organizations: Retail, Manufacturing, and Not-for-Profits. Institutional Apologies: Institutional, Religious, and Governmental. Conclusions: Corporate Apologia, Ideology, and Ethical Responses to Criticism.

Mehr aus dieser Reihe

zurück
White News: Why Local News Programs Don't Cover People of Color
Taschenbuch
von Don Heider
Applied Organizational Communication: Theory and Practice in a Global Environment
Taschenbuch
von Thomas E. Harris…
Competitive Strategy for Media Firms: Strategic and Brand Management in Changing Media Markets
Taschenbuch
von Sylvia M. Chan-O…
The Unseen Power: Public Relations: A History
Taschenbuch
von Scott M. Cutlip
The Children's Television Community
Taschenbuch
vor
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.