Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Music Education New Millennium als Taschenbuch
PORTO-
FREI

Music Education New Millennium

von Lines
66:B&W 7 x 10 in or 254 x 178 mm Perfect Bound on White w/Gloss Lam. Sprache: Englisch.
Taschenbuch
Ihr 12%-Rabatt auf alle Spielwaren, Hörbücher, Filme, Musik u.v.m
 
12% Rabatt sichern mit Gutscheincode: SONNE12
 
This volume challenges readers to think about what music means in contemporary society, and how music education can remain culturally relevant in the new millennium.
A collection of thought-provoking philosophical perspectives on music education.
E … weiterlesen
Taschenbuch

36,49*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei bis drei Werktagen
Music Education New Millennium als Taschenbuch

Produktdetails

Titel: Music Education New Millennium
Autor/en: Lines

ISBN: 1405136588
EAN: 9781405136587
66:B&W 7 x 10 in or 254 x 178 mm Perfect Bound on White w/Gloss Lam.
Sprache: Englisch.
John Wiley & Sons

17. Februar 2006 - kartoniert - 160 Seiten

Beschreibung

This volume challenges readers to think about what music means in contemporary society, and how music education can remain culturally relevant in the new millennium.
A collection of thought-provoking philosophical perspectives on music education.
Explores the changing ways in which music is being produced, disseminated and received.
Considers how current phenomena such as the commoditization of music, the use of new technologies, and access to hybrid music forms, relate to music education.
Covers themes such as pragmatism, performativity, cultural identity, emotion, autonomy and globalization.
Asks how music teaching and learning can remain culturally relevant.

Inhaltsverzeichnis

Notes on Contributos. 1. Introduction: Music Education in Contemporary Culture. (David K. Lines). 2. Music and Music Education: Theory and praxis for 'making a difference'. (Thomas A. Regelski). 3. Music Education in Nihilistic Times. (Wayne Bowman). 4. Music Education and Cultural Identity. (Robert A. Davis). 5. Improvisation and Cultural Work in Music and Music Education. (David K. Lines). 6. Musical Meaning and Social Reproduction: A case for retrieving autonomy. (Lucy Green). 7. Musical Understanding, Musical Works, and Emotional Expression: Implications for education. (David J. Elliott). 8. The Wow Factor? A Comparative Study of the Development of Student Music Teachers' Talents in Scotland and Australia. (Alastair Mcphee, Peter Stollery, Ros Mcmillan). 9. Music Education, Performativity and Aestheticization. (Constantijn Koopman). 10. The Global Musical Subject, Curriculum and Heidegger's Questioning Concerning Technology. (Janet Mansfield). Index.

Portrait

David K. Lines is Associate Head of Music (Research) at the University of Auckland. He is actively involved in music education, arts curriculum research, development and implementation in New Zealand schools, and also performs and composes contemporary jazz fusion music.

Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.