Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Mediaspace: Place, Scale and Culture in a Media Age als Taschenbuch
PORTO-
FREI

Mediaspace: Place, Scale and Culture in a Media Age

Sprache: Englisch.
Taschenbuch
"MediaSpace" explores the importance of ideas of space and place to understanding the ways in which we experience the media in our everyday lives. Essays from leading international scholars address the kinds of space created by media and the effects … weiterlesen
Taschenbuch

48,99*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei Wochen
Mediaspace: Place, Scale and Culture in a Media Age als Taschenbuch

Produktdetails

Titel: Mediaspace: Place, Scale and Culture in a Media Age
Autor/en: Nick Couldry, Anna McCarthy

ISBN: 0415291755
EAN: 9780415291750
Sprache: Englisch.
ROUTLEDGE CHAPMAN HALL

November 2003 - kartoniert - 303 Seiten

Beschreibung

"MediaSpace" explores the importance of ideas of space and place to understanding the ways in which we experience the media in our everyday lives. Essays from leading international scholars address the kinds of space created by media and the effects that spatial arrangements have on media forms. Case studies focus on a wide variety of subjects and locales, from in-flight entertainment to mobile media such as personal stereos and mobile phones, and from the electronic spaces of the Internet to the shopping mall.
"MediaSpace" contains both theoretical overviews and a geographically diverse selection of current research. Of primary interest within media and cultural studies, it will also prove necessary reading for geographers, sociologists and anthropologists concerned with issues of space and media.

Inhaltsverzeichnis

Part One: Media Theory / Spatial Theory 1 The Doubling of Place: Electronic Media, Time-Space Arrangements and Social Relationships 2 Kinetic Screens: Epistemologies of Moving Media 3 Neither Poison or Cure: Space Scale and Public Life in Media Theory 4 The Attractions of Television: Reconsidering Liveness Part Two: Work, Leisure, and the Spaces in Between 5 The Marketable Neighbourhood: Commercial Latinidad in New York's Harlem 6 Media, Bodies and Spaces of Ehtnography: Beauty Salons in Casablanca, Cairo and Paris 7 Spaces of Television: The Structuring of Consumers in a Swedish Shopping Mall 8 Dot.com Urbanism 9 Industrial Geography Lessons: Socio-Political Rituals and the Borderlands of Production Culture Part Three: New Media Spaces 10 The Webcam Subculture and the Digital Enclosure 11 Crossing the Media(n): Auto-mobility, the Transported Self, and Technologies of Freedom 12 Something Spatial in the Air: In-Flight Entertainment and the Topographies of Modern Air Travel 13 An Ontology of Everyday Control: Space, Media Flows and 'Smart' Living in the Absolute Present 14 'To Each Their Own Bubble': Mobile Spaces of Sound in the City

Mehr aus dieser Reihe

zurück
Media, Modernity and Technology: The Geography of the New
Taschenbuch
von David Morley
Family Television: Cultural Power and Domestic Leisure
Taschenbuch
von David Morley
Times of the Technoculture: From the Information Society to the Virtual Life
Taschenbuch
von Kevin Robins, Fr…
Cultures of Consumption
Taschenbuch
von Frank Mort
Cut N' Mix: Culture, Identity and Caribbean Music
Taschenbuch
von Dick Hebdige
vor
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.