Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Language Testing als Taschenbuch
PORTO-
FREI

Language Testing

black and white illustrations. Sprache: Englisch.
Taschenbuch
Ihr 10% Rabatt bei Hugendubel.de
 
10% Rabatt sichern mit Gutscheincode: XMAS10
 
This accessible book examines issues such as test design, the rating process, validity, measurement, and the social dimension of language testing. It looks at both traditional and newer forms of language assessment, and the challenges posed by new vi … weiterlesen
Taschenbuch

29,99 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei Wochen
Language Testing als Taschenbuch

Produktdetails

Titel: Language Testing
Autor/en: Tim McNamara

ISBN: 0194372227
EAN: 9780194372220
black and white illustrations.
Sprache: Englisch.
Oxford University Press

1. Februar 2000 - kartoniert - 156 Seiten

Beschreibung

This accessible book examines issues such as test design, the rating process, validity, measurement, and the social dimension of language testing. It looks at both traditional and newer forms of language assessment, and the challenges posed by new views.

Inhaltsverzeichnis

Preface ; Author's preface ;
section 1 ; Survey ; 1 Testing, testing ... What is a language test? ; Understanding language testing ; Types of test ; Test purpose ; The criterion ; The test-criterion relationship ; Conclusion ; 2 Communication and the design of language tests ; Discrete point tests ; Integrative and pragmatic tests ; Communicative language tests ; Models of communicative ability ; Conclusion ; 3 The testing cycle ; Understanding the constraints ; Test content ; Test method ; Authenticity of response ; Fixed and constructed response formats ; Test specifications ; Test trials ; Conclusion ; 4 The rating process ; Establishing a rating procedure ; The problem with raters ; Establishing a framework for making judgements ; Rating scales ; Holistic and analytic ratings ; Rater training ; Conclusion ; 5 Validity: testing the test ; Threats to test validity ; Test content ; Test method and test construct ; The impact of tests ; Conclusion ; 6 Measurement ; Introduction ; Measurement ; Quality control for raters ; Investigating the properties of individual test items ; Norm-referenced and criterion-referenced measurement ; New approaches to measurement ; Conclusion ; 7 The social character of language tests ; Introduction ; The institutional character of assessment ; Assessment and social policy ; Assessment and educational policy ; The social responsibility of the language tester ; Ethical language testing ; Accountability ; Washback ; Test impact ; Codes of professional ethics for language testers ; Critical language testing ; Conclusion ; 8 New directions-and dilemmas? ; Computers and language testing ; Technology and the testing of speaking ; Dilemmas: whose performance? ;
section 2 ; Readings ;
section 3 ; References ;
section 4 ; Glossary

Pressestimmen

'... provides with clarity and concision all the teacher or trainee will need to know in this area.' - EL Gazette

Mehr aus dieser Reihe

zurück
Second Language Acquisition
Taschenbuch
von Rod Ellis
vor
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
Artikel mit dem Hinweis "Pünktlich zum Fest" werden an Lieferadressen innerhalb Deutschlands rechtzeitig zum 24.12.2018 geliefert.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.