Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Doing Qualitative Research: Praxis of Method als Taschenbuch
PORTO-
FREI

Doing Qualitative Research: Praxis of Method

Sprache: Englisch.
Taschenbuch
Ihr 10% Rabatt bei Hugendubel.de
 
10% Rabatt sichern mit Gutscheincode: XMAS10
 
The author takes readers on a journey of a large number of issues in designing actual studies of knowing and learning in the classroom, exploring actual data, and putting readers face to face with problems that he actually or possibly encountered, an … weiterlesen
Dieses Taschenbuch ist auch verfügbar als:
Taschenbuch

55,99 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei Wochen
Doing Qualitative Research: Praxis of Method als Taschenbuch

Produktdetails

Titel: Doing Qualitative Research: Praxis of Method
Autor/en: Wolff-Michael Roth

ISBN: 9077874054
EAN: 9789077874059
Sprache: Englisch.
SENSE PUBL

8. August 2005 - kartoniert - 508 Seiten

Beschreibung

The author takes readers on a journey of a large number of issues in designing actual studies of knowing and learning in the classroom, exploring actual data, and putting readers face to face with problems that he actually or possibly encountered, and what he has done or possibly could have done. The reader subsequently sees the results of data collection in the different analyses provided. The author shows how one writes very different studies using the same data sources but very different theoretical assumptions and analytic technique. The author brings his publication experience in very different disciplines-including science education, mathematics education, teacher education, curriculum, applied cognitive science, linguistics, social studies of science, and epistemology-into play to provide readers with way of experiencing research as praxis. The book is organized around six major themes (sections), in the course of which it develops the practical problems an educational researcher might face in a large variety of settings. In Part A, Collecting Data, the author introduces design experiments and ethnographic designs; in Part B, Analyzing Data, finding the right zoom level and focus, cognitive phenomenology, discourse analysis, and conversation analysis constitute the organizing themes. For each theme, the author uses one of his extensive databases to draw on examples, problems, decisions, solutions, and so on.

The book was written to be used by upper undergraduate and graduate students taking courses in research design; because of its practical approach, it is highly suitable for those contexts where research methods courses do not exist. The audience also includes professors, who want to have a reference on design and methodology, and those who have not yet had the opportunity to employ a particular method.

Mehr aus dieser Reihe

Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
Artikel mit dem Hinweis "Pünktlich zum Fest" werden an Lieferadressen innerhalb Deutschlands rechtzeitig zum 24.12.2018 geliefert.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.