Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
Entrepreneurship, Innovation and Technological Change als Taschenbuch
PORTO-
FREI

Entrepreneurship, Innovation and Technological Change

49:B&W 6. 14 x 9. 21 in or 234 x 156 mm (Royal 8vo) Perfect Bound on White w/Gloss Lam. Sprache: Englisch.
Taschenbuch
Entrepreneurship, Innovation and Technological Change takes the position that entrepreneurship has an organizational component and involves the creation of new enterprises. This reflects the view that entrepreneurship involves individuals creating ne … weiterlesen
Taschenbuch

36,99*

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei bis drei Werktagen
Entrepreneurship, Innovation and Technological Change als Taschenbuch

Produktdetails

Titel: Entrepreneurship, Innovation and Technological Change
Autor/en: Zoltan Acs, David Audretsch

ISBN: 1933019182
EAN: 9781933019185
49:B&W 6. 14 x 9. 21 in or 234 x 156 mm (Royal 8vo) Perfect Bound on White w/Gloss Lam.
Sprache: Englisch.
Now Publishers Inc

20. November 2005 - kartoniert - 60 Seiten

Beschreibung

Entrepreneurship, Innovation and Technological Change takes the position that entrepreneurship has an organizational component and involves the creation of new enterprises. This reflects the view that entrepreneurship involves individuals creating new organizations rather than individuals who are involved with established organizations. Thus, what distinguishes entrepreneurship from innovation is the organizational context.
Entrepreneurship, Innovation and Technological Change links the prevalent theory from the entrepreneurship literature concerning opportunity recognition and exploitation to economic theory, in particular the model of the knowledge production function. The debate and evidence regarding the relationship between innovative activity and organizational context is examined in the third section. The fourth section examines the impact that the external industry context exerts on technological change. The role that the external knowledge context or what has become known as knowledge spillovers and geographic location plays in innovative activity is explained in the fifth section. The sixth section offers a reinterpretation of the role of entrepreneurship in innovative activity and technology. Finally, a summary and conclusions are provided.

Inhaltsverzeichnis

1 Introduction 2 Opportunity and Innovation 3 Measurement 4 The Organizational Context 5 The Industry Context 6 The Geographic Context 7 The Entrepreneurial Context 8 Conclusions
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.